پچپچه‌ها/ راه‌های نوشتن مقاله علمی و رسیدن به وزارت/ اخطار به خانواده‌ دانشجویان

۰۵ مهر ۱۳۸۸ | ۰۰:۴۹ کد : ۵۷۹۱ اخبار اصلی
پچپچه‌ها/ ایران به سارکوزی و براون اعتراض کرد به اوباما نه، هر سايت یک مجوز، کشورهاى عربى میهمان نشست غرب و ايران، راه های نوشتن یک مقاله علمی و رسیدن به وزارت، از سپاه به دولت از دولت به سپاه، اخطار به خانواده‌ دانشجویان.
پچپچه‌ها/ راه‌های نوشتن مقاله علمی و رسیدن به وزارت/ اخطار به خانواده‌ دانشجویان

ایران به سارکوزی و براون اعتراض کرد به اوباما نه

جنجالی که خبر هسته ای قم به پا کرد، در فاصله چند روز مانده به نشست گروه 1+5 با اجماع بیشتر غربی ها علیه ایران همراه شده است.

اولین واکنش سفت و سخت غرب به دومین تاسیسات غنی سازی ایران در آغاز نشست جی 20 و با صحبت های تند و تیز سران سه کشور امریکا، فرانسه و بریتانیا به ظهور رسید. اوباما، سارکوزی و براون به نوبت پشت تریبون آمدند و ایران را به نقض قوانین ان پی تی متهم کردند.

اما واکنش تهران در این باره با یک نکته ظریف و جالب همراه بود و آن اینکه با انتشار بیانیه ای نسبت به اظهارات سارکوزی و براون اعتراض کرد ولی از اعتراض به باراک اوباما خبری نبود.

در این بیانیه تاکید شده است: "اتهامات رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلستان بطور کامل بی اساس و نادرست است." (البته امریکا هم همان اتهاماتی را وارد کرده بود که انگلیس و فرانسه)

هر سايت یک مجوز

علاءالدین بروجردى که هنوز می کوشد آمار کشته های حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری را تا حد ممکن کاهش دهد و وضعیت زندانیان را مطلوب و ایده آل توصیف کند، در تازه ترین اظهاراتش به خطر اطلاع رسانی توسط سایت های اینترنتی اشاره کرده و از لزوم رسمی شدن یا فیلتر شدن آنها سخن گفته است.

در گفتاری که ایسنا از برجرودی منتشر کرده، ضمن تاکید مجدد بر زنده بودن برخی کشته شده های حوادث اخیر، می خوانیم: با توجه به اينکه آمريکايى‌ها رسما اعلام کردند که ده ها ميليون دلار براى کار رسانه‌اى و جنگ روانى هزينه کرده‌اند لذا وظيفه‌ وزارت اطلاعات است که عوامل پس پرده‌ اين سايت‌ها را شناسايى کند و برخورد لازم با آنها انجام شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید: بايد براى هر سايت و روزنامه‌اى مجوز صادر شود ضمن آنکه هر کسى که اقدامى در جهت اطلاع‌رسانى مى‌کند بايد مسئوليت آن را بپذيرد، زيرا اگر به هر دليلى اطلاعات غلط و شبه‌افکن به خورد جامعه داده شد مسئوليت آن را پذيرفته و پاسخگو باشند.

کشورهاى عربى میهمان نشست غرب با ايران

بعد از آنکه وزير امور خارجه ايتاليا به کشورهاى عرب حاشيه خليج فارس پيشنهاد کرد در مذاکرات آينده ايران و غرب در خصوص بسته پيشنهادى ايران حضور داشته باشند، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کردند. 

فراتينى در ديدار با شيخ محمد صباح السالم الصباح همتاى کويتى اش به او و ديگر کشورهاى عرب حاشيه خليج فارس پيشنهاد مشارکت در مذاکرات آتى ايران را داد و آنها نيز بلافاصله با اين پيشنهاد موافقت کردند.

پیشتر برخی کشورهای عربی تاکید کرده بودند که معضل هسته ای ایران با سرنوشت آنها مرتبط است و این دولت ها می بایست در جریان مذاکرات ایران و غرب شرکت داده شوند.

راه های نوشتن مقاله علمی و رسیدن به وزارت

گزارش نشریه نیچر درباره کپی برداری کامران دانشجو – وزیر علوم دولت دهم – برای نوشتن یک مقاله، از جدیدترین راه رسیدن به مقام وزارت بعد از جعل مدرک دکترا پرده برداشت.

نیچر نوشته است: مقاله علمی کامران دانشجو که در سال 2009 منتشر شده، کپی برداری از مقاله ای است که در سال 2002 توسط دانشمندان کره ای به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مقاله که توسط کامران دانشجو و مجید شهراوی از بخش مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران ارائه شده است Analysis of critical ricochet angle using two space discretization methods نام داشته و در نشریه مهندسی با رایانه (Engineering with Computers) در سال 2009 منتشر شده است. بر اساس این ادعا در بخشهای بسیار زیادی از متن این مقاله جملات به صورت لفظ و به لفظ از مقاله ای به عنوان Ricochet of a tungsten heavy alloy long-rod projectile from deformable steel plates که توسط دانشمندان کره جنوبی در سال 2002 ارائه شده کپی برداری شده است. این مقاله در نشریه Physics D منتشر شده است.

در این مطلب ادعا شده است اعتبار علمی دانشجو که در اوایل ماه جاری به عنوان وزیر علوم در ایران منصوب شده است پس از انتشار گزارشی در لس آنجلس تایمز که علامت سئوالی را در برابر مدرک دکتری دانشجو قرار داد به مطلبی قابل بحث تبدیل شده است. بر اساس صفحه وب سایت دانشگاه وی مدرک دکترای خود را از موسسه سلطنتی علوم و تکنولوژی منچستر دریافت کرده است که پس از مدت زمانی این صفحه تغییر کرده و نام دانشگاه اعطا کننده دکتری به کالج سلطنتی لندن تغییر پیدا کرد. با این حال بر اساس تائید وزارت علوم ، دانشجو در دانشگاه امیرکبیر از پایان نامه خود دفاع کرده است.

از سپاه به دولت، از دولت به سپاه

اگر روزی شنیدید که سپاه پاسداران و دولت در هم ادغام شده اند و نیازی به فعالیت جداگانه آنها وجود ندارد، خیلی تعجب نکنید.

تا دیروز نفرات پیشنهادی برای وزارتخانه ها از سپاه می آمدند و حالا وزیران سابق به سپاه بازمی گردند.

در روزهای پایانی هفته گذشته طى مراسمى با حضور سردار جعفرى فرمانده سپاه‌ پاسداران، پرويز فتاح وزير نيرو دولت نهم به عنوان جانشين قرارگاه سازندگى خاتم‌الانبياء معرفى شد.

فارس در این باره نوشت: فتاح بعد از سال‌ها خدمت در بدنه دولت نهم بار ديگر به خانه اصلى خود يعنى سپاه بازگشت.

اخطار به خانواده‌ دانشجویان

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه 50 دانشجوی خاطی این دانشگاه مورد رافت اسلامی قرار گرفته اند، گفت: برای خانواده های 50 نفر از دانشجویان خاطی دانشگاه صنعتی اصفهان در حوادث پس از انتخابات نامه ویژه ارسال و در آن تذکراتی ارائه شد.

غلامرضا قربانی به خبرگزاری مهر گفت: در این نامه ها به خانواده های دانشجویان خاطی از روند و چگونگی ایجاد اغتشاش توسط فرزندشان اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: طی این نامه های ویژه ای که برای خانواده ها ارسال شده یادآوری کرده ایم که این دانشجویان مورد مهرورزی و رافت اسلامی واقع شده اند و می توانند همچنان به تحصیل خود ادامه دهند. در این نامه ها به شکل جدی تاکید شده است که در صورتی که تنها یک بار دیگر خطایی از این دانشجویان سر بزند دیگر مورد تحمل واقع نشده و با آنها برخورد قاطع خواهد شد.


نظر شما :