بن لادن در بستر مرگ؟

۲۸ مرداد ۱۳۸۶ | ۱۰:۳۰ کد : ۵۳۴ اخبار اصلی
مرد شماره يک القاعده در وضعيت بسيار بد جسمانى به سر مى برد
بن لادن در بستر مرگ؟

اسامه بن لادن  به عنوان يکى از اعضاى ليست سياه،‌ سيا شناخته مى شود.

 

 وى در تاريخ 10 ماه مارچ سال 1957 به دنيا آمد. وى به عنوان پايه گذار سازمان القاعده شناخته مى شود.

 

وى در سال 1996 و 1998 با اعلام جهاد عليه نيروهاى آمريکايى اعلام کرد که مسلمانان بايد نظاميان و غير نظاميان آمريکايى را تا زمانى که آنها دست از حمايتهاى اسرائيل بردارند و از کشورهاى اسلامى عقب نشينى کنند به قتل برسانند.

 

در خصوص تعداد فرزندان اسامه بن لادن هيچ آمار دقيقى وجود ندارد. کارمن بن لادن همسر برادر بن لادن در خاطرات خود از يکى از  همسران بن لادن مى نويسد که وى داراى شخصيتى ضعيف بود و پيش از آنکه به سن سى سالگى برسد هفت پسر براى اسامه به دنيا آورد.

 

کارمن همچنين مى نويسد که نجوا همسر بن لادن،‌زنى نامرئى بود که وجودش تقريبا براى هيچ کس اهميت نداشت. بن لادن در طول زندگى خود 22 بار ازدواج کرد و گفته مى شود که وى داراى 55 فرزند است که از در ميان فرزندان وى پسر هستند.

 

به نظر مى رسد که بن لادن در رشته اقتصاد و بازرگانى در دانشگاه شاه عبداعزير در جده تحصيل کرده باشد. برخى از منابع اعلام کرده اند که وى در سال 1979 موفق شده است از رشته مهندسى ساختمان فارق التحصيل شود. برخى ديگر هم اعلام کرده اند که وى هرگز وارد دانشگاه نشده و يا تحصيل را به خاطر کار زياد کنار گذاشته است.

 

بن لادن رد سال 1974،‌زمانيکه تنها 17 سال سن داشت براى اولين بار با زنى به نام ثريا که دختر دائى وى بود ازدواج کرد.

 

بن لادن مردى بلند قد است،‌ بنا به گزارش اف بى آى وى بين 193 تا 198 سانتى متر قد و 75 کيلوگرم وزن دارد. وى چپ دست است و هميشه با يک چوب دستى راه مى رود.

 

گفته مى شود که وى بسيار آرام صحبت مى کند و مردى است متين که بسيار مودب و با وقار رفتار می کند. برخى معتقدند که وى تنها به زبان عربى مسلط است و برخى ديگر بر اين اعتقادند که وى انگليسى را نيز به خوبى صحبت مى کند. اين در حالى است که در مصاحبه اى در سال 1998 با وى انجام شد سوالات انگليسى به عربى ترجمه مى شد.

 

خبرهاى رسيده از شبکه القاعده در پاکستان حکايت از وخامت حال بن لادن دارد. اگر این خبرها درست باشد بايد منتظر وقوع تغييرات گسترده در فرماندهى القاعده و عمليات هاى اين شبکه بود.


( ۸ )

نظر شما :