گلايه منوچهر متکى از عراق بر سر ديپلمات‌ها

۱۵ تیر ۱۳۸۸ | ۰۶:۵۲ کد : ۵۰۸۵ اخبار اصلی
منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تعلل دولتمردان عراقی برای آزادی گروگان‌های ایرانی که مدتی قبل در اربیل عراق توسط نیروهای امریکایی ربوده شدند، انتقاد کرد.
گلايه منوچهر متکى از عراق بر سر ديپلمات‌ها

منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تعلل دولتمردان عراقی برای آزادی گروگان‌های ایرانی که مدتی قبل در اربیل عراق توسط نیروهای امریکایی ربوده شدند، انتقاد کرد.

به گزارش مهر، منوچهر متکی، وزیر امور خارجه روز شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان در جمع خبرنگاران از کم کاری دولت عراق برای آزادی گروگان های ایرانی در اربیل عراق، اظهار کرد، ما از دولت عراق که تا کنون نتوانسته آزادی این دیپلمات ها را فراهم کند، گله‌مندیم.

وی ربایش دیپلمات‌های ایرانی در اربیل عراق توسط نیروهای امریکایی را لکه ننگی بر دامان واشنگتن به ویژه در دوره جورج بوش توصیف کرد و یادآور شد، البته این اقدام امریکایی ها نیز در کنار دیگر تجاوزات و اقدامات غیر انسانی دولت امریکا حرکتی طبیعی از سوی نیروهای نظامی این کشور بوده که این مسئله یک بدنامی تاریخی را برای دولت امریکا در منطقه ثبت کرد.

متکی در ادامه سخنانش وضعیت شکننده کنونی اسرائیل در نظام بین الملل را مورد اشاره قرار داد و گفت: «پیروزی حزب‌ الله لبنان در جنگ 33 روزه نشانه ای از شکست پذیری این رژیم بود و در واقع این پیروزی نشان داد که شکست رژیم صهیونیستی تنها در سایه مقاومت‌ های توام با ایمان امکان پذیر است.»

وزیر امور خارجه با یادآوری اینکه رژیم صهیونیستی همچنان بر نیات اولیه خود یعنی اشغالگری و تجاوز در خاورمیانه مصمم است، ادامه داد، شکی نیست که دستیابی به حقوق ملت فلسطین و حفاظت از استقلال کشورهای اسلامی با وجود چنین رژیمی، جز از طریق مقاومت و ایستادگی مقدور نخواهد بود.

وی سیاست اخیر برخی مقامات اسرائیلی مبنی بر عدم پذیرش دو دولت در یک زمان، این موضع را خیمه شب بازی جدید مقامات رژیم صهیونیستی نامید و گفت: «این همان سرنوشت تلخی است که استکبار جهانی و نماینده آن در منطقه یعنی رژیم نامشروع صهیونیستی برای این دوره از ادامه موجودیت آن طراحی کردند و به اعتقاد ما راه به جایی نخواهند برد.»

 


نظر شما :