فرهنگ و روابط بين‌الملل

۱۳ تیر ۱۳۸۸ | ۱۶:۰۷ کد : ۵۰۶۲ کتابخانه
بررسى تاريخى تحول معناى فرهنگ از ديدگاه رشته روابط بين‌الملل
فرهنگ و روابط بين‌الملل

کتاب "فرهنگ و روابط بين الملل: روايت ها، بوميان و توريست ها" نوشته جولى ريوز و  ترجمه دکتر محسن بیات، توسط انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگى و اجتماعى منتشر شد.

اين کتاب که به بررسى نقش فرهنگ در روابط بين‌الملل پرداخته است، از شش فصل رسالت تمدن ساز، انترناسيوناليسم فرهنگى، بوميان در حال محو شدن، ملى کردن فرهنگ، جامعه فرهنگى بين الملل و استراتژى تمدن‌ها و تفاوت‌ها تشکيل شده است.

در بخش هايى از ديباچه اين کتاب آمده است: کتاب حاضر با عنوان "فرهنگ و روابط بين الملل: روايت ها،بوميان و توريست ها" موضوعات فرهنگى متعددى را به بحث گذاشته که مى‌تواند از جهاتى خلاء موجود را تا حدى پر کند. در کل، اين کتاب بررسى تاريخى تحول معناى فرهنگ از ديدگاه رشته روابط بين‌الملل را کانون بحث خود قرار داده است.

دکتر محسن بيات در مقدمه‌اى بر کتاب آورده است: "فرهنگ و روابط بين الملل: روايت ها، بوميان و توريست ها" اثر جولى ريوز از معدود کتاب هاى رشته روابط بين‌الملل است که نويسنده در آن فرهنگ را موضوع اصلى قرار داده است. ريوز از اساتيد مطرح جهانى در رشته روابط بين‌الملل است ... او هم‌اکنون در دانشگاه منچستر انگليس در دانشکده علوم انسانى به تدريس روابط بين‌الملل مشغول است.

اين کتاب در 363 صفحه با انضمام دو بخش پى‌نوشت‌ها و کتاب‌شناسى چندى پيش منتشر شده و در اختيار علاقه‌مندان رشته روابط بين‌الملل قرار گرفت.


نظر شما :