پچپچه‌های انتخاباتی (5)

۱۰ تیر ۱۳۸۸ | ۰۰:۲۵ کد : ۵۰۴۰ اخبار اصلی
شوراى نگهبان صحت انتخابات را تاييد کرد، موسوی نماینده‌ای در هیات بازشماری آرا نداشت، سخنگوی شورای نگهبان از بسته شدن پرونده انتخابات خبر داد...
پچپچه‌های انتخاباتی (5)

شوراى نگهبان صحت انتخابات را تاييد کرد

ایسنا: دبير شوراى نگهبان طى نامه‌اى به وزير کشور، صحت انتخابات دهمين دوره رياست‌ جمهورى را تأييد کرد.

هیچ نماینده ای به هیات بازشماری آرا معرفی نشده است

قلم: کمیته صیانت از آرای ستاد مهندس میرحسین موسوی طی بیانیه ای اعلام کرد، هیچ نماینده از سوی مهندس میرحسین موسوی به هیات بازشماری آرا معرفی نشده است.

شهادت مى‌دهم پاک‌ترين انتخابات را برگزار کرديم

فارس: رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با ‌تاکيد بر صحت برگزارى انتخابات گفت: شهادت مى‌دهم انتخابات دهم رياست جمهورى پاک‌ترين ‌‌انتخابات‌ بود.

آيت‌الله يزدى با انتقاد از اغتشاشات بعد از انتخابات با ديگر تاکيد کرد: هيچ انتخاباتى مانند انتخابات دهم پاک و سالم برگزار نشده است.

پرونده انتخابات ریاست جمهوری بسته شد

مهر: سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: وقتی صحت انتخابات ریاست جمهوری تایید شده است، از دیدگاه ما یعنی پرونده این انتخابات بسته شده است.

عباسعلی کدخدایی دوشنبه شب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به نتایج بررسی های انجام شده در خصوص رسیدگی به برخی شبهات و ابهامات مربوط به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: شورای نگهبان پس از بازشماری صندوق های رای صحت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را تایید کرد.

احمدى نژاد خواستار رسيدگى به قتل ندا شد

همشهری: رييس ‌جمهوری طى نامه‌اى به آيت الله هاشمى شاهرودى خواستار رسيدگى جدى به موضوع قتل ندا آقاسلطان و شناسايى عوامل جنايت شد.

قاتلان ندا و مهاجمان کوی دانشگاه را هم شناسايى‌ کنيد

آفتاب یزد: اظهارات اخير وزير اطلاعات گوياى اشراف سيستم امنيتى کشور بر حوادثى است که تلخى آنها بر هيچ‌ کس پوشيده نيست. اين اشراف از يک سو مى‌تواند موجب احساس آرامش در شهروندان شود و از سوى ديگر، توقعاتى ايجاد مى‌نمايد که بى‌توجهى به آنها، قطعا شائبه‌برانگيز خواهد بود... اين توقع از آنجا ناشى مى‌شود که در فاصله کوتاهى از برگزارى انتخابات اخير و برگزارى برخى تجمعات، عده‌ زيادى از سياسيون مخالف يا منتقد دولت، به عنوان عوامل ناآرامى‌هاى اخير شناسايى و بلافاصله ادعاهايى در مورد آنها در بعضى روزنامه‌هاى خاص، منعکس گرديد. به عبارت ديگر سيستم اطلاعاتى ايران آن قدر قوى است که مى‌تواند در کوتاه‌ترين زمان افراد موردنظر خود را شناسايى و دستگير کند. در اين صورت درخواست شناسايى سريع، دستگيرى و معرفى کسانى هم که با اقدامات خودسرانه يا جنايتکارانه همچون حمله به کوى دانشگاه، افکار عمومى را جريحه‌دار کرده‌اند چندان مشکل نيست. از سـوى ديـگر، هم زمان با انتشار سخنان وزير اطلاعات، نامه‌اى از رئيس دولت نهم خطاب به آيت الله شاهرودى رئيس قوه قضائيه صادر شد که در آن، شناسايى و مجازات عاملان قتل تاثرانگيز خانم ندا آقاسلطان درخواست گرديده بود. با توجه به اشراف سيستم اطلاعاتى - که زيرنظر دولت و رئيس‌جمهور مـى‌بـاشـد- بـر حـوادث اخير، شايد اين انتظار نيز غـيـرمـنـطـقى نباشد که وزارت اطلاعات با گذشت ده روز از آن حادثه غم‌انگيز، سرنخ‌هايى از اين جنايت را کـشـف و در اخـتـيـار قـوه قضائيه بگذارد تا اجراى درخواست احمدى‌نژاد از قوه قضائيه، در اسرع وقت امکان پذير باشد.

اطلاعيه دفتر محسن رضايى درباره موضع رسمى وی

ایسنا: دفتر محسن رضايى در اطلاعيه‌اى نحوه دسترسى علاقمندان به مواضع رسمى وى را اعلام کرد.

در متن اين اطلاعيه آمده است: مواضع دکتر محسن رضايى درباره دهمين دوره انتخابات رياست جمهورى، صرفاً از طريق اطلاعيه‌ها، بيانيه‌ها و يا نمايندگان ايشان در وزارت کشور و شوراى نگهبان اعلام شده و از اين پس نيز مواضع ايشان تنها از همين طريق اعلام خواهد شد. لذا اظهارنظرهاى خارج از اين قاعده، هرچند محترم است ولى مواضع رسمى ايشان تلقى نمى‌گردد.

اعترافات جالب محمد قوچانی درباره انقلاب رنگین

خبر آنلاین: روزنامه جوان نوشت: م. ق یکی از چهره‌های مطبوعاتی که در روزهای اخیر به جرم دخالت در اغتشاشات و تحریک آشوبگران دستگیر شده، اعترافات جالبی پیرامون آموزش انقلاب‌های رنگین در یکی از کشورهای منطقه داشته است.

به نوشته روزنامه جوان نامبرده (منظور محمد قوچانی سردبیر روزنامه اعتماد ملی است) اعتراف کرده که سال گذشته به همراه همسر و مادر همسرش مدتی را در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس گذرانده و در آنجا آموزش رنگ‌ها و نمادهای انقلاب رنگی و همچنین بحث صیانت از آرا و ... را آموزش دیده‌اند. وی همچنین گفته که ما یک‌بار به صورت آزمایشی در سمنان در اندازه‌های کوچک کل این طرح صیانت از آرا و استفاده از پیامک و ... را اجرا کرده‌ایم.


نظر شما :