دیدار خاتمی با پادشاه عربستان سعودی

۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۱۶:۱۵ کد : ۴۶۴۱ اخبار اصلی
رییس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها که به‌عنوان مهمان ویژه مجمع شورای تعامل و تفاهم جهانی در عربستان سعودی به سر می‌برد، در ملاقات با ملک عبدالله در مورد مسائل منطقه، مشکلات جهان اسلام بحث و تبادل نظر و بر لزوم رفع سوء تفاهم‌ها و سوءبرداشت‌های غرب نسبت به جهان اسلام تاکید شد.
دیدار خاتمی با پادشاه عربستان سعودی

رییس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها که به عنوان مهمان ویژه مجمع شورای تعامل و تفاهم جهانی در عربستان سعودی به سر می برد؛در ملاقات با ملک عبدالله در مورد مسائل منطقه؛مشکلات جهان اسلام بحث و تبادل نظر و بر لزوم رفع سوء تفاهم ها و سوءبرداشت های غرب نسبت به جهان اسلام تاکید شد.

در این دیدار پادشاه عربستان سعودی ضمن مرور روابط دو کشور و لزوم رفع موانع توسعه روابط دو کشور ؛به علاقه به مردم ایران و احترام به رهبری اشاره کرد.

سید محمد خاتمی نیز در این دیدار با اشاره به تعداد زوار ایرانی بر همکاری بیشتر عربستان بر حل مشکل زوار ایرانی و روان سازی عبادات زوار ایرانی تاکید کرد.

 

 

دیدار مسئولان بعثه مقام معظم رهبری در مکه با خاتمی

مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه در محل اقامت رییس جمهور سابق کشورمان با وی ملاقات و گزارشی از وضعیت زوار ایرانی و برنامه های حج تمتع و عمره زائران ایرانی و مسائل و مشکلات آنها مطرح کردند.

همچنین اعلام نمودند سالانه حدود هشت صد هزار ایرانی به عمره و بیش از صد هزار نفر به حج مشرف می شوند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی با توجه به نظم و انظباط زوار ایرانی و رعایت مقررات و تشریفات توسط ایرانیان؛بر لزوم رفع مشکلات آنها تاکید کرد.

رییس موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگها و تمدنها با تامل در وضعیت زوار ایرانی ؛ لزوم توجه بیشتر مقامات سعودی در حل مسائل ایرانیان و ایجاد تسهیلات بیشتر برای آنها را یاداور شد.


( ۶ )

نظر شما :