ترکى الفيصل:امريکا عراق را در يک بشقاب طلايى به ايران هديد داد

۱۹ فروردین ۱۳۸۸ | ۰۰:۰۳ کد : ۴۲۷۵ سرخط اخبار
ترکی الفیصل مدعی شد ایالات متحد امریکا عراق را در یک بشقاب طلایی به ایران هدیه داده است.
ترکى الفيصل:امريکا عراق را در يک بشقاب طلايى به ايران هديد داد

ترکی الفیصل، رئیس اطلاعات پادشاهی سعودی در سخنرانی خود در مرکز مطالعات استراتژیک اردن مدعی شد، ایالات متحد امریکا عراق را در یک بشقاب طلایی به ایران هدیه داده است.

 به گزارش سايت المرصدالعراقى، او همچنین در این مرکز مدعی شده، ایران یک ببر کاغذی است که دندان‌های فلزی دارد و سیستم سیاسی و رهبری در ایران ضعیف است، اما این کشور ابزارهای قدرتمندی دارد که می‌تواند برای دستیابی به توسعه‌طلبی خود و چنگ زدن به منافع کشورهای عربی از آن‌ها استفاده کند!

 ترکی فیصل از مخالفان سرسخت ایران در هیات حاکمه عربستان محسوب می شود. وی یک پان­عربیست افراطی است که در بسیاری مواقع انگیزه­های تعصب­آمیز مذهبی را نیز دخالت می­دهد. وی از جمله کسانی بود که در ایالات متحد علیه ایران فعالیت­های گسترده انجام می­داد. بسیاری از کارشناسان مسائل عرب وی را یکی از چهره­های مخالف عربستانی در عادی سازی روابط ایالات متحد با ایران می­دانند و معتقدند وی در تخریب بیش از پیش روابط امریکا با ایران بسیار تلاش کرده است.  

 وی در ادامه سخنان خود در مرکز مطالعات استراتژیک اعلام کرده است که عربستان سعودی نقش بسیار مهمی در امنیت عراق دارد اما از سال 2003 تا 2006 نیروهای اضطراری تلاش کردند که عراق را خارج از اعتقادات پان عربیسم حفظ کرده و تلاش کنند عراق تحت کنترل ایران باشد.

 به دنبال یورش پلیس عراق به مراکز اعضای حزب بعث عراق، اين حزب که حامی مالی آن­ها مراکز اطلاعاتی و امنیتی عربستان سعودی است، به تمامی خانه‌های تیمی خود اعلام کرده که ریسک بزرگ درگیری با پلیس عراق وجود دارد و امکان دستگیری آن­ها زیاد است.

 برخی منابع خبری نیز از قطع تماس‌های اطلاعاتی مراکز اطلاعاتی عربستان با دولت مالکی می­دهند. به گفته این منابع اسامی و مکان‌ها و خانه‌های تیمی و سازمانی حزب بعث عراق در موصل و بغداد در اختیار نیروهای امنیتی دولت مالکی قرار گرفته است. روز جمعه و شنبه نیز پلیس عراق 40 تن از اعضای شورای صحوه به همراه عادل المشهدانی یکی از رهبران شاخه نظامی این جریان به اتهام همکاری با حزب بعث و تلاش برای ضربه زدن به امنیت کشور دستگیر شدند. 


نظر شما :