خاتمى رسماً نامزدى خود را در انتخابات رياست‌جمهورى اعلام کرد

۲۰ بهمن ۱۳۸۷ | ۲۳:۳۸ کد : ۳۸۹۳ اخبار اصلی
به گزارش خبرگزارى ّآ سيد محمد خاتمى در مراسم افتتاح سايت مجمع روحانيون رسماَ حضور خود را در دهمين دوره انتخابات رياست جمهورى اعلام کرد.
خاتمى رسماً نامزدى خود را در انتخابات رياست‌جمهورى اعلام کرد
سيد محمد خاتمى رئيس بنياد باران در مراسم افتتاح پايگاه اطلاع رسانى مجمع روحانيون مبارز که با حضور رسانه‌هاى داخلى و خارجى و نيز اعضاى اين مجمع همچون سيد محمدعلى ابطحى، سيد محمد موسوى بجنوردى، مجيد انصارى، سيد عبدالواحد موسوى لارى و برخى از فعالان سياسى اصلاح طلب برگزار شد، در سخنانى کانديداتورى خود را در انتخابات رياست جمهورى دهم اعلام کرد. 

سيد محمد خاتمى که در آيين افتتاح سايت مجمع روحانيون مبارز سخن مى‌‏گفت، با اعلام کانديداتورى خود در انتخابات رياست‌‏جمهورى 1388 گفت: من با جديت حضور خود را در عرصه انتخابات اعلام مى‌‏کنم و در اين بين چند نکته را متذکر مى‌‏شوم.

رئيس دولت اصلاحات در بيان تذکرات خود گفت: گفته مى‌‏شد دچار ترديد بودم، اما هيچگاه ترديد نداشتم، گرچه تدابير خاص خود را درباره حضور در انتخابات و اين که چه کسى در انتخابات شرکت مى‌‏کند، داشتم.
وى تصريح کرد: مگر مى‌‏شود کسى علاقه به ملت و انقلاب داشته باشد و از انتخابات کنار بکشد؟

خاتمى با تاکيد بر اين‌‏که ما دلبسته به کشوريم و عظمت مردم، حاکميت مردم بر سرنوشت را که همان آرمان‌‏هاى انقلاب هستند،مى‌‏خواهيم اظهار داشت: مگر مى‌‏توان نسبت به سرنوشت کشور ترديد داشت. اين‌‏ها همه آرمان‌‏هاى انقلاب هستند.

خاتمى در ادامه خاطرنشان کرد: اين حضور جا را براى هيچ‌‏کس تنگ نمى‌‏کند. حضور شخصيت‌‏هاى مختلف با سلايق مختلف حتى اگر در اصول مشترک باشند اين انتخابات را پرشور مى‌‏کند.
خاتمى با تشکر از کسانى که از وى حمايت کرده و يا خواهند کرد، گفت: من سرباز کوچک ملت هستم و کسى که در راس قوه مجريه قرار مى‌‏گيرد، بايد نسبت مساوى با تمام ملت و جريانات سياسى داشته باشد.
وى با تاکيد بر وجود تشکل‌‏ها و احزاب سياسى در عرصه سياست ايران گفت: بايد تشکل‌‏ها و احزاب وجود داشته باشند و فضاى بحث و گفت‌‏و‌‏گو و نقد را باز کنند. مهم انديشيدن به سرنوشت ملت و تحقق خواست تاريخى ملت يعنى استقلال، آزادى و پيشرفت است.

گفتنى است خاتمى پيش از سخنان سايت مجمع روحانيون مبارز را افتتاح کرد.

در اين مراسم اکثر اعضاى شوراى مرکزى مجمع روحانيون مبارز از جمله آيت‌‏الله موسوى خوئينى‌‏ها، آيت‌‏الله موسوى بجنوردى، مجيد انصارى، محمدعلى ابطحى و سيد سراج‌‏الدين موسوى حضور داشتند.
حضور چشمگير رسانه‌‏هاى داخلى و خارجى در اين مراسم نمود بارزى داشت

نظر شما :