اسراییل، مانعی برای صلح در منطقه

۰۱ بهمن ۱۳۸۷ | ۱۶:۱۳ کد : ۳۷۴۱ باشگاه خوانندگان
نگاه یکی از خوانندگان دیپلماسی ایرانی به مقاله توماس فریدمن
اسراییل، مانعی برای صلح در منطقه
اقای فريدمن بسيار زيرک است. ببينيد چگونه سعی در در گيری بين ايران ومصر وعربستان ميکند. او این سه کشور را ابر قدرت منطقه می نامد. و با این بیان سعی در درگیر کردن آنان دارد. او جهان را به هتل تشبيه کرده وسئوال مى کند که ايا يهوديان می توانند در اين هتل يک اطاق داشته باشند؟

اين گونه که سئوال ميگردد انتظار ايشان پاسخ مثبت است. من نحوه بیان و سئوال را تغيير مى دهم و می گویم مصر و ایران واسرائیل سه کشور منطقه هستند که با اشغال بخشی از این سرزمین توسط اسرئیل ناخواسته درگیر مشکلاتی شده اند. هر کدام به نوعی سعی در حل مشکل دارند.

هیچ کدام ادعای ابر قدرتی ندارند و ناوهای نظامی آنان مانند برخی کشورهای دیگر با تجهیزاتی بیشتر از تجهیزات نظامی یک کشور قوی در عرشه آنان در چندین ده هزار مایلی مرزهای خود این طرف و آن طرف نمی روند. و سئوال مى کنم که آيا در اين هتل مى شود زن و بچه صاحب اطاقی را خونين ومجروح بيرون کرد واطاق او را اشغال نمود؟ مگر این هتل شیر تو شیر است؟

راستی ابر قدرت اين منطقه ايران ومصر عربستان است و يا اسرائيل؟ این ایران و سایرین هستند که مسلح به سلاح هسته ای اند؟ این ایران و سایرین هستند که برای مبارزه با سلاح هسته ای تجهیز شده اند؟ آیا این ایران و سایرین اند که به پشتیبانی ابر قدرتی خود ودیگران اطاقهای دیگران را اشغال کرده اند؟

اينکه اسرائيل اطاقی مى خواهد به منطقه ربطی ندارد. از انها سئوال کنيد تا ديشب کجا مى خوابيدند. زير بوته که نبودند. محل خانه و کاشانه انها اين چندين هزار سال کجا بوده است. به دفتر هتل مراجعه کنيد نام آنان ثبت است که کجا بوده اند. بنا بر آنچه ثبت است درسال۱۸۴۰ کمتر از ۲۰۰۰ نفر از انان اینجا بودند.

ببینید نام بقیه کجا ثبت شده است. در دفتر هتل ثبت است که بیش از ششصد هزار نفر در سال ۱۹۴۸ودر شرایط فعلی با حتساب ازدیاد جمعیت میلیون ها نفر از انان از اطاق خود بیرون شده اند ودر کنار خیابان می خوابند وهرروز بمب بر سر خود می بینند. ببینيد کليد اطاقی را که اشغال کرده اند دست کيست؟ نه شما و نه هیچ کس دیگر برای صلح لازم نيست. دنبال کسی دیگری بگردند. شما اطاق مردم را بگيريد و به صاحبان اصلی آنان مسترد داريد. صلح خود بخود بر قرار می گردد. 

نظر شما :