حماس اعلام آتش‌بس از سوى اسرائيل را نشانه شکست اين رژیم دانست

۲۹ دی ۱۳۸۷ | ۲۳:۱۶ کد : ۳۷۲۷ اخبار اصلی
اسامه حمدان، نماينده جنبش حماس در لبنان، اظهارات نخست وزير مستعفى اسرائیل مبنی بر توقف يکجانبه جنگ در نوار غزه را دومين اعلام شکست وی پس از اعتراف به شکست در جنگ 33 روزه لبنان در سال 2006 توصیف کرد.
حماس اعلام آتش‌بس از سوى اسرائيل را نشانه شکست اين رژیم دانست
اسامه حمدان، نماينده جنبش حماس در لبنان، اظهارات نخست وزير مستعفى اسرائیل مبنی بر توقف يکجانبه جنگ در نوار غزه را دومين اعلام شکست وی پس از اعتراف به شکست در جنگ 33 روزه لبنان در سال 2006 توصیف کرد.  

به گزارش ايسنا، اسامه حمدان، عضو دفتر سياسى حماس و نماينده اين جنبش در لبنان در اظهاراتى خاطر نشان کرد، سخنان ايهود المرت، نخست‌وزير مستعفى اسرائیل در عين حال اعتراف رسمى به پايدارى مقاومت و پيروزى آن بر دشمن صهيونيستى بود که سعى در حذف و نابودى آن در نوار غزه داشت.  

وى افزود: «اولمرت در آغاز اظهارات خود مدعى شد که ارتش اين رژيم ضربه سختى را به جنبش حماس وارد کرده است، اما در پايان سخنانش ضمن اعتراف به شکست ارتش اعلام کرد که نظاميان صهيونيستى نتوانستند گلعاد شليط، نظامى صهيونيستى اسير جنبش حماس در نوار غزه را آزاد کنند. از سوى ديگر، المرت هنوز به طور قطعى اطلاعى از اين مساله نيز ندارد که با وجود حملات ديوانه‌وار هوايى، زمينى و دريايى ارتش صهيونيستى به نوار غزه، آيا شليط زنده مانده، يا در يکى از اين حملات به هلاکت رسيده است.» 

  نماينده جنبش حماس در لبنان در واکنش به تصميم اولمرت براى باقى ماندن نظاميان صهيونيست در نوار غزه و توقف يکجانبه جنگ در اين منطقه خاطرنشان کرد: «در صورتى که نظاميان صهيونيست در نوار غزه باقى بمانند، مقاومت در برابر رژيم صهيونيستى در سطح گسترده ادامه خواهد يافت.»   وى تصريح کرد، جنايت اسرائیل در نوار غزه عامل جديدى است که باعث تقويت مقاومت در نوار غزه مى شود و مبارزانى که در جريان جنگ حاضر به مقاومت در برابر حملات ارتش صهيونيستى شدند، همان نسلى بودند که در جريان انتفاضه اول (انتفاضه سنگ) رشد و پرورش يافته بودند و حال رژيم صهيونيستى بايد به اين مساله فکر کند نسلى که تحت تاثير هولوکاست فعلى نوار غزه رشد و پرورش مى يابد، چه اقداماتى را در آينده آغاز خواهد کرد.  

حمدان در ادامه به اظهارات ضد و نقيض المرت اشاره کرد که گاهى از تضعيف جنبش حماس سخن گفته و بعد از تضمين‌هاى بين المللى براى تضعيف اين جنبش خبر مى دهد و اظهارات وى مبنى بر توافق ميان رژيم صهيونيستى و مصر و نيز دولت امريکا با تضعيف جنبش حماس نشانگر اين است که اولمرت هنوز نمى تواند ارزيابى درستى از واقعيت‌ها داشته باشد. 

  به گزارش مرکز اطلاع‌رسانى فلسطين، ‌اين عضو دفتر سياسى جنبش حماس همچنين با اشاره به اين اظهارات اولمرت که ارتش اسرائیل در جريان جنگ اخير از تمام قدرت خود براى حمله به نوار غزه استفاده کرده است، خاطرنشان کرد که ارتش صهيونيستى على رغم تمام تلاش‌هاى خود نتوانست جنگ را به نفع خود به پايان برده و گروه‌هاى مقاومت و نيز اراده ملت فلسطين را شکست دهد، با اين وجود، وى بايد به اين مساله فکر کند که در مرحله آينده چه وضعيتى پيش خواهد آمد؛ به ويژه اين که ما منتظر تضعيف رژيم صهيونيستى نخواهيم ماند و با تمام توان براى تقويت قدرت نظامى خود تلاش خواهيم کرد. 

  حمدان در پايان اظهارات خود تصريح کرد که تاکيد رژيم صهيونيستى بر ممانعت از قاچاق سلاح به نوار غزه نشانگر ترس و نگرانى شديد اين رژيم از قدرت جنبش حماس و توانايى آن در افزايش قدرت خود و نيز عدم اطمينان نخست وزير رژيم صهيونيستى به نتايج حمله به نوار غزه است. از سوى ديگر، اين اظهارات وى اعلام شکست ديگرى در روزهاى پايانى حيات سياسى اولمرت است که با شکست آغاز شده و با شکست هم به پايان رسيد و اين وضعيت فرصت مناسبى را براى گروه‌هاى مقاومت فراهم مى کند.

نظر شما :