جورج بوش امروز بيهوش مى شود

۳۱ تیر ۱۳۸۶ | ۱۷:۱۴ کد : ۳۶۳ اخبار اصلی
قدرت به طور موقت به ديک چنى تفويض شد

ديک چنى معاون رييس جمهور ايالات متحده امروز 30تير ماه به طور موقت زمام امور در آمريکا را به دست خواهد گرفت. قرار است جورج بوش رييس جمهور اين کشور براى انجام يک معاينه پزشکى کاخ سفيد را ترک کند. اين دومين بارى خواهد بود که جورج بوش براى چند ساعت قدرت را به معاون خود واگذار مى‌کند.

 

به گفته تيم معالج آقاى بوش، قرار است آزمايش پزشکى عادى بر روى روده جورج بوش رييس جمهور آمريکا انجام خواهند داد. تونى اسنو سخنگوى کاخ سفيد که خود نيز با سرطان روده دست به گريبان است، گفته آزمايش (Colonoscopy) در استراحتگاه کمپ ديويد در ايالت مريلند بر روى جورج بوش انجام خواهد شد.

 

در زمان اين آزمايش که انتظار مى‌رود حدود دو تا سه ساعت طول بکشد، پزشکان به جورج بوش 61 ساله بيهوشى خواهند داد. مطابق قوانين آمريکا در شرايطى که رييس جمهور به هر دليلى نتواند به وظايف خود در کاخ سفيد رسيدگى کند، معاون وى زمام امور را به طور موقت به دست خواهد گرفت. آقاى بوش دليل بوش در زمان بيهوشى ديک چنى را به عنوان رييس جمهور منصوب کرده است.

 

کارشناسان مسايل آمريکا، ديک چنى را  بهبا نفوذترين معاون رييس جمهور آمريکا در تاريخ معاصر اين کشور مى دانند. ديک چنى امروز قدرت کامل را در ايالات متحده براى چند ساعت در اختيار دارد. وى در سال 2002 نيز در زمان انجام آزمايش "پيشگيرانه" جورج بوش براى حدود دو ساعت قدرت را را به طور کامل در دست داشت.

 

در آن زمان پزشکان معالج زائده گوشتى يا غده‌اى در روده جورج بوش پيدا نکردند. آزمايش امروز براى اطمينان از عدم ظهور زايده يا غده‌هاى مشابه انجام مى‌شود. آقاى بوش از بيمارى دستگاه گوارشى در رنج است.

وى درروز دوم  اجلاس سران هشت کشور صنعتى که بهار امسال در هايليگندام آلمان برگزار شد، با احساس ناراحتى از اين بيمارى در جلسه شرکت نکرده بود و نيکولاى سارکوزى رييس جمهور جديد فرانسه که قصد ديدارى رسمى با وى داشت، در استراحتگاه وى و در شرايطى که آقاى بوش در شرايط غير رسمى به سر مى برد، ديدار کرد.


نظر شما :