همایش بین المللی "دین در دنیای جدید" در تهران

۲۱ مهر ۱۳۸۷ | ۰۰:۱۳ کد : ۲۸۹۹ آمریکا
همایش بین المللی”دین در دنیای جدید“ از 22 تا23 مهر ماه، به میزبانی بنیاد گفت و گوی تمدن ها (ژنو) در تهران برگزار خواهد شد.
همایش بین المللی "دین در دنیای جدید" در تهران
به گزارش روابط عمومی موسسه بین المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، این همایش که با همکاری مرکز صلح و حقوق بشر اسلو به ریاست کِیِل مگنه بوندویک، نخست وزیر سابق نروژ برگزار خواهد شد، در ادامه کنفرانس تیرماه 1387 اسلو و نیز سه کارگاه تخصصی با موضوعات ”مذهب، دموکراسی و افراط گرایی“ و ”مذهب وسیاست“ برگزار می شود.

نشست تهران با حضور شخصیت‌های برجسته علمی و رهبران مذهبی و سیاسی از کشورهای فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، ایالات متحده ، مصر، سودان، مراکش، بوسنی و پاکستان تلاش خواهد کرد رابطه دین و سیاست و تأثیرات متقابل دین و سیاست برای کاهش تنش ها و اختلافات بین المللی را مطالعه و بررسی نموده، راهکارهای ایجاد بستر همکاری راهبردی میان اسلام و غرب را ارائه خواهد کرد. رابطه دین، جهانی شدن ، مدرنیته، مردم سالاری و نیز صلح و عدالت از دیگر موضوعات مورد بحث این کنفرانس خواهد بود.

کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد، رؤسای جمهوری سابق سوئیس، سریلانکا، ایرلند، پرتغال و نخست وزیران سابق نروژ، فرانسه، سودان و بوسنی و نیز فدریکو مایور، دبیرکل سابق یونسکو و رومانو پرودی رئیس سابق کمیسیون اروپا، از جمله میهمانان سیّد محمّد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران خواهند بود.

نظر شما :