برگزاری نشست هفته جهانی گفت و گوی ادیان

۲۴ شهریور ۱۳۸۷ | ۲۰:۲۶ کد : ۲۶۹۴ اخبار اصلی
موسسه گفت و گوی ادیان به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی گفت و گوی ادیان نشستی با عنوان «یاد بگیریم با هم زندگی کنیم» با حضور نمایندگان و اندیشمندان ادیان مختلف ایران برگزار می کند.
برگزاری نشست هفته جهانی گفت و گوی ادیان

موسسه گفت و گوی ادیان به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی گفت و گوی ادیان نشستی با عنوان «یاد بگیریم با هم زندگی کنیم» با حضور نمایندگان و اندیشمندان ادیان مختلف ایران برگزار می کند.

به گزارش موسسه گفت و گوی ادیان، سید محمد علی ابطحی، رئیس موسسه گفت: ما هر سال با انتخاب عنوانی در چارچوب همکاری بین الادیانی نشست هفته جهانی گفت و گوی ادیان را برگزار می کنیم.

وی افزود: عناوین این نشست ها به گونه ای انتخاب شده است که بتواند میان همه ادیان قابلیت طرح و عرضه داشته باشد و تابلویی از مشترکات ادیان باشد.

ابطحی ادامه داد: موضوع «یاد بگیریم با هم زندگی کنیم» یکی از موضوعاتی است که موسسه گفت و گوی ادیان در سال جاری در دو نشست در ژاپن نیز پیگیر آن بوده است چون پیش نیاز زندگی با یکدیگر، این است که یاد بگیریم چگونه با هم گفت و گو کنیم و زمانی گفت و گو جدی می شود که طرفین گفت و گو از ادیان مختلف باشند تا خود در چارچوب دینی خود به گفت و گو بپردازند.

وی افزود: طبیعی ترین شکل اعلام نظر و گفت و گوی هر کدام از ادیان، طرح آن از سوی نمایندگان همان دین است و بنابراین عنوان برگزاری نشست هفته گفت و گوی ادیان در ایران، به نوعی انتخاب شده است که در میان همه ادیان قابلیت طرح و عرضه داشته باشد.

ابطحی می گوید: دین عنصر قدرتمند و ارزشمندی است که به دلیل قدرت خود می تواند در ایجاد صلح گام موثری بردارد و ما علاقه مندیم مدارا و همزیستی ادیان بتواند فصل اول و برجسته همه ادیان باشد.

نشست هفته جهانی گفت و گوی ادیان در ایران، روز دوشنبه 25 شهریور از ساعت 30/17 تا 30/19 در محل موسسه گفت و گوی ادیان به آدرس خیابان ولی عصر، روبروی جام جم، کوچه شهید طاهری، شماره 38 برگزار می شود و ورود به این مراسم برای عموم آزاد است.

دکتر اردشیر خورشیدیان رئیس انجمن موبدان زرتشتی تهران، آرش آبایی از جامعه کلیمیان تهران، اسقف رمزی از جامعه آشوریان تهران و حجت الاسلام و المسلمین کاملان استاد دانشگاه مفید قم هر کدام از نگاه آموزه های دینی خود در خصوص موضوع «یاد بگیریم با هم زندگی کنیم» در این نشست به سخنرانی می پزدازند

هفته جهانی گفت و گوی ادیان همه ساله از تاریخ 15 تا 21 سپتامبر (25 تا 31 شهریور ماه) به مناسبت فرا رسیدن روز بین المللی صلح در سراسر جهان برگزار می شود.

این هفته از سوی موسسه «خانواده جهانی برای صلح و دوستی»، یکی از 300 انجمن مرتبط با سازمان ابتکار عمل ادیان متحد در حمایت از روز صلح که توسط سازمان ملل به این عنوان نامگذاری شده، پایه گذاری شده است.

موسسه گفت و گوی ادیان نیز در سال های گذشته این هفته را با برگزاری نشست هایی با اندیشمندان ادیان مختلف ایران، گرامی داشته است و امسال نیز در نظر دارد نشست هفته جهانی گفت و گوی ادیان را با موضوع «یاد بگیریم با هم زندگی کنیم» برگزار کند.


نظر شما :