رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: کریدور زنگزور خط قرمز ایران است

۱۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۵ کد : ۲۰۲۸۰۸۶ سرخط اخبار

رئیس ستاد مرکزی یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: امروز شاهدیم که نه تنها مردم دنیا بلکه حتی شهرک نشینان صهیونیست نیز با استمرار جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مخالفت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رضا نقدی در نشست خبری بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان که صبح امروز برگزار شد طی سخنانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و حمایت دولت آمریکا از این جنایات گفت: امروز شاهدیم که نه تنها مردم دنیا بلکه حتی شهرک نشینان صهیونیست نیز با استمرار جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مخالفت می‌کنند اما با این حال دولت آمریکا همچنان تنها حامی و پشتیبان این جنایت‌ها است.

وی افزود: در هفته‌های اخیر نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی به کنگره آمریکا دعوت شد و اعضای این کنگره طوری نتانیاهو را با تشویق‌های خود مورد حمایت قرار دادند که یاد ندارم تاکنون هیچیک از رؤسای جمهور آمریکا اینگونه مورد تشویق قرار گرفته باشند. به طوری که در بدو ورود نتانیاهو به صحن کنگره، ۵ دقیقه به شکل مداوم او را تشویق می‌کنند و در طی سخنرانی او نیز ۴۰ بار روی پا می‌ایستند و کف و هورا برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌کشند.

رئیس ستاد مرکزی یوم‌الله ۱۳ آبان با بیان اینکه امروز غزه یک دانشگاه آمریکا شناسی و استکبار شناسی است، گفت: آمریکا در رأس کودک‌کشی و جنایات غزه قرار دارد و باید پاسخگوی این جنایت‌ها باشد.

عزیزی در عین حال اظهار داشت: منطقه قفقاز جنوبی نقش برجسته‌ای در محور اوراسیا دارد. از دیرباز حوزه تمدنی ایران بوده و تحولات مختلفی را در مقاطع مختلف تاریخی تجربه کرده و نقش بسیار مهمی در انتقال انرژی و صلح و ثبات و توازن منطقه ای دارد که ما به این موضوع کاملا واقف هستیم و تمام تحولات را به دقت رصد می کنیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با پوتین و اردوغان نکاتی مبنی بر مخالفت ایران با تغییرات ژئوپلیتیکی در قفقاز بیان داشت: ما بارها از طرق مختلف به کشورهای منطقه اعلام کرده‌ایم که این کریدور خط قرمز ایران محسوب می‌شود و هر گونه تغییر و اقدامی در آن با واکنش جدی ایران مواجه خواهد شد.

عزیزی در پایان با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با جدیت موضوعات مرتبط با تحولات ژئوپلتیک کریدور زنگزور را دنبال می کند، افزود: از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه نیز انتظار می رود با حساسیت و فوریت به این نوع موضوعات که جزو مسائل مهم کشور می‌باشد، ورود کرده و فعالانه از مسیر دیپلماسی به حل و فصل آن بپردازند.

اخیرا سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا در اظهاراتی گفته بود که موضع این کشور درباره کریدور زنگزور که جمهوری آذربایجان را از طریق سیونیک ارمنستان به نخجوان متصل می‌کند، قطعی است.

در پی اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره این کریدور، دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه ۱۲ شهریور با دعوت از سفیر روسیه بر مخالفت ایران با تغییر مرزهای شناخته شده بین‌المللی و تغییرات ژئوپلتیک تأکید شد.

در این دیدار بر احترام به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و منافع متقابل کشورها در حوزه قفقاز تأکید شد.


نظر شما :