علم الهدی: افغانی ها را درون زندگی خودتان ببرید!

۱۳ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۳:۲۶ کد : ۲۰۲۸۰۵۲ سرخط اخبار

آیت الله علم الهدی اخیرا در سخنرانی گفت: خواهران و برادران افغان‌ که به ایران آمده‌اند، هم‌پیمان ما هستند و مشابه مهاجرانی هستند که در آغاز اسلام از مکه به مدینه هجرت کردند. در آن زمان، مردم مدینه (انصار) خانه‌ها و دارایی‌های خود را با آن‌ها تقسیم کردند؛ ایرانی‌ها نیز باید به همین شیوه عمل کنند.

به گزارش گسترش نیوز، در روزهایی موضوع مهاجران غیرقانونی افغان در ایران به شدت مورد توجه قرار گرفته است. روزنامه جمهوری اسلامی در گزارشی نگران‌کننده اشاره کرده که حتی گروه طالبان نیز نیروهای مسلح خود را به عنوان مهاجر به ایران فرستاده‌اند و این افراد تا کنون مرتکب جرایم و جنایت‌های متعددی در نقاط مختلف کشور شده‌اند.

امروز نیز از مجلس شورای اسلامی خبر رسیده که طرحی برای محدود کردن مهاجرت به ایران و اخراج اتباع غیرمجاز آماده شده که در صورت تبدیل به قانون، می تواند برخی مشکلات این حوزه را برطرف کند.

با توجه به این موضوع، یکی از سخنرانی های سیداحمد علم الهدی بار دیگر در فضای مجازی به طور گسترده بازنشر شده است. این سخنرانی که در اولین سال دولت قبل و در فروردین ۱۴۰۱ ایراد شده است. 

سیداحمد علم الهدی در تاریخ ۱۰ شهریور ماه سال ۱۳۲۳ در مشهد متولد شده است. پدرش مرحوم آیت الله حاج سیدعلی علم الهدی از سادات آل شهید و از نسل مرحوم سیدمهدی شهید رابع است که در حرم حضرت رضا (علیه السلام) با ضربت تبرزین نواده نادر به شهادت رسید. او از سال ۱۳۳۸ در حوزه علمیه مشهد علوم حوزوی را نزد سیداحمد مدرس یزدی، ادیب نیشابوری، مرتضی شاهرودی، علی مشکینی، فیض گنابادی سطوح حوزوی را فرا گرفت، همچنین به مدت هفت سال در درس خارج فقه سیدمحمدهادی میلانی حضور یافت. 

علم الهدی از سال ۱۳۵۹ تا سال ۱۳۶۱ مسئول کمیته انقلاب اسلامی منطقه یک تهران بود و سپس به عضویت شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران درآمد. او به همراه مرحوم مهدوی کنی و باقری کنی از سال ۱۳۶۱ دانشگاه امام صادق علیه السلام را تاسیس کردند، و او به مدت ۲۲ سال به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی در سمت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه مشغول به فعالیت بود.  

در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۸۴ با حکم مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه شهر مهشد منصوب شد، او در سال ۱۳۸۵ در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و به عنوان نماینده مردم خراسان رضوی راهی مجلس خبرگان شد. 

پس از درگذشت عباس واعظ طبسی در اسفند ماه سال ۱۳۹۴ علم الهدی با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزیده شد. 

همسر وی خانم سکینه ریخته گرزاده در تاریخ ۲۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۶ بر اثر بیماری در سن ۷۱ سالگی درگذشت. 


( ۸ )

نظر شما :