تعطیلی سفارت آمریکا در جهان عرب خواسته تونسی‌ها

۱۰ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۹ کد : ۲۰۲۷۹۹۱ سرخط اخبار

شهروندان تونسی با محکوم کردن سکوت کشورهای عربی و جامعه جهانی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه خواستار تعطیلی سفارتخانه‌های آمریکا در جهان عرب شدند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شهروندان تونسی با برپایی تظاهراتی در پایتخت این کشور تداوم سکوت کشورهای عربی و جامعه جهانی در قبال نسل کشی نظامیان صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با اشاره به حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار تعطیلی سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای عربی شدند.

این تظاهرات به دعوت تشکل غیر دولتی « یاوران فلسطین در تونس» برگزار شده بود. تظاهرات کنندگان در حمایت از مردم فلسطین فریاد زدند «تجاوز باید متوقف شود»، « محاصره اقتصادی باید پایان یابد»، « عادی سازی روابط با تل آویو جرم انگاری شود».

به نوشته روزنامه القدس العربی، شهروندان تونسی در محکوم کردن حمایت دولت‌های غربی از حملات ارتش صهیونیستی به نوار غزه شعار داد «آمریکا فرانسه شما شریک متجاوز هستید» « یک خواسته ملی .. تعطیلی سفارت و اخراج سفیر ( آمریکا )»

در این تظاهرات «محمد بشیر خضری»، مدیر اجرایی تشکل غیر دولتی «باوران فلسطین در تونس» با محکوم کردن سکوت کشورهای عربی و سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایت‌های نظامیان صهیونیستی در نوار غزه گفت: این رژیم با حمایت مادی و معنوی آمریکا در صدد نابودی ملت فلسطین است؛ لذا از دولت‌های عربی می‌خواهیم سفارتخانه‌های آمریکا را در کشور خود تعطیل کنند.

ماه‌هاست که شهرهای مختلف تونس شاهد فعالیت منظم احزاب و تشکلات مردم نهاد در حمایت از مقاومت ملت فلسطین است. در این نشست‌ها و تجمعات ضد صهیونیستی تونسی‌ها با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه خواستار پایان دادن فوری به تجاوزات این رژیم در باریکه غزه هستند.

از 15 مهرماه 1402 که نبرد غزه شروع شده در جریان حملات ارتش صهیونیستی به این باریکه افزون بر 134 هزار فلسطینی شهید و مجروح شده‌اند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند این درحالی است که بیش از 10 هزار نفر مفقوده شده و گرسنگی فراگیر زندگی صدها فلسطینی در معرض خطر قرار داده‌است.


نظر شما :