افشاگری جنجالی مدیر سیگنال درباره گاف بزرگ مکرون

۰۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۸ کد : ۲۰۲۷۹۴۶ سرخط اخبار

متیو روزنفلد مشهور به ماکسی مارلین‌اسپایک مدیر پیام‌رسان سیگنال نظریه‌ای عجیب درباره دستگیری پاول دورف مطرح کرده که پای امانوئل مکرون و سیاست را به این ماجرا باز کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، پاول دورف مدیر تلگرام در فرانسه بازداشت شده است. دلایلی که برای بازداشت او مطرح شده، بیشتر حول عدم مدیریت صحیح محتوای منتشر شده در این پیام رسان و همکاری نکردن با دولت‌ها می‌چرخد.

در این میان اما مدیر پیام‌رسان سیگنال نظر متفاوتی دارد. متیو روزنفلد می‌گوید: «اگر درست باشد دیوانه‌کننده است. پیام‌رسان تلگرام رمزنگاری پیش‌فرض ندارد. فرانسه در تلاش است مدیر تیم روسی (اشاره به پاول دورف) را بازداشت کند که به متن تمام پیام‌هایی که امانوئل مکرون در این پیام‌رسان فرستاده یا دریافت کرده است، دسترسی دارند. مکرون مدتی کاربر پیام‌رسان تلگرام بوده است.

پیام‌رسان تگلرام از رمزگذاری سرتاسری «E2EE» استفاده نمی‌کند. این پیام‌رسان «پیام‌رسانی ابری» است و این یعنی همه پیام‌ها به جای دستگاه کاربر در سرورهای تلگرام ذخیره می‌شوند. با یک کوئری تیم روسی تلگرام می‌تواند هر پیامی که رییس‌جمهور فرانسه در این پیام‌رسان به مخاطبانش فرستاده یا دریافت کرده، هر پیامی که آن مخاطبان به مخاطبان دیگر فرستاده و دریافت کرده‌اند، و ... دسترسی پیدا کند. پیام‌ها به شکل متن ساده ذخیره شده‌اند و محدودیتی وجود ندارد و می‌توان برای نمونه از مدل زبانی بزرگ «large language model (LLM)» برای بیرون کشیدن اطلاعات، ارتباطات افراد و اسرار پنهان شده استفاده کرد.»

مدیر پیام‌رسان رقیب تلگرام در ادامه پیام‌ خود اشاره می‌کند که اقدام سیاست‌مداران فرانسوی بسیار دیر است:‌ «سیاستمداران فرانسوی و اعضای کابینه دیر دست به کار شده‌اند. حتی اگر اکنون پیام‌های مد نظرشان را پاک کنند، تلگرام می‌تواند فقط پیام‌ها را با نشان «پاک‌شده» نشان‌گذاری کند تا دیگر برای کاربر نمایش داده نشوند اما در واقعیت پیام‌ها هنوز در دسترس خواهند بود.»


نظر شما :