اتریش سفیر ایران را احضار کرد

۰۶ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۴ کد : ۲۰۲۷۹۲۸ سرخط اخبار

پیام سفیر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حزب‌الله لبنان، مقام‌های اتریشی را آزرده خاطر کرد و وزارت خارجه اتریش، سفیر ایران را احضار کرد.

به گزارش فارس، انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس»، از سوی «عباس باقرپور اردکانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، موجب آزرده خاطر شدن مقام‌های اتریشی شد.

سفیر ایران در اتریش در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، تصویر پرچم حزب‌الله را به همراه آیه قرآن که بر روی پرچم نوشته شده “فَإِن‌َّ حِزب‌َ اللّه‌ِ هُم‌ُ الغالِبُون” به معنای «حزب‌الله پیروز است»، منتشر کرد.

روز یکشنبه هفته جاری، حزب‌الله لبنان اولین مرحله از پاسخ نظامی خود را به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «فؤاد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله از طریق حمله گسترده موشک و پهپادی به عمق اراضی اشغالی داد.

وزارت خارجه اتریش امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای با احضار سفیر ایران تصریح کرد «ما به شدت استفاده از تصویر پرچم حزب‌الله در پیام سفیر ایران را محکوم می‌کنیم».

در سال 2021، اتریش همراستا با بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، حزب‌الله را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد. پیام سفیر جمهوری اسلامی، به قدری برای مقام‌های اتریشی ناخوشایند آمده بود که او را وادار به حذف آن کردند.


( ۲ )

نظر شما :