ژنرال صهیونیست: حماس همچنان قدرتمند است

۰۵ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۳:۳۰ کد : ۲۰۲۷۹۰۰ سرخط اخبار

یک ژنرال صهیونیست از گفت‌وگوی اخیر خود با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص تونل‌های جنبش حماس پرده برداشت و تاکید کرد که این جنبش همچنان قدرتمند است.

به گزارش ایسنا، اسحاق بریک، ژنرال صهیونیست به جزئیات گفت‌وگوی اخیر خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص تونل‌های جنبش حماس پرداخت و تاکید کرد که این جنبش همچنان قدرتمند است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی و مسؤول سابق رسیدگی به شکایات نظامیان صهیونیستی تصریح کرد که هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش باید به زباله‌دان تاریخ پرتاب شود.

این انتقاد بریک از هالوی پس از انتصاب شلومی بیندر رئیس اطلاعات نظامی «امان» مطرح شد که در ماه مه پس از استعفای سلف خود آهارون هالیوا به دلیل شکست اطلاعاتی در اکتبر به سمت خود منصوب شد.

وی تاکید کرد هالوی می‌خواهد دوستانش را بیاورد تا از خودش محافظت کند و سیستمی شبیه شاکله خودش ایجاد کند و بیندر مانند هالوی شکست خورد او باید نقشه‌های تهاجمی و دفاعی برای غزه می‌داشت. تعیین بیندر سطحی که رژیم اسرائیل به آن رسیده را نشان می‌دهد.

بریک اظهار کرد هالوی بدتر از آن چیزی است که در مورد نتانیاهو می‌گویند که مردم را فریب می‌دهد، مسؤولیت خود را برعهده نگرفته و به اقدامات غیراخلاقی برای تقویت تیم خود ادامه می‌دهد که این مسائل بخشی اساسی از بدترین شکست بود.

 وی درخصوص دیدارش با بنیامین نتانیاهو گفت: بی‌بی (لقب نتانیاهو) به من اطلاع داد که برای تونل‌ها راهکاری وجود ندارد. نتانیاهو زمانی که بخواهد قادر است تصمیمات بهتری بگیرد اما نمی‌خواهد کابینه‌اش به سادگی سقوط کند. او را تهدید می‌کنند که اگر با آتش‌بس حتی کوتاه مدت موافقت کند، دولتی نخواهد داشت.

بریک تاکید کرد که تصمیمات نتانیاهو بر اساس منافع شخصی اوست و این مشکل اصلی است. نتانیاهو درجریان دیدارهایش با هرآنچه گفته می‌شود موافقت می‌کند، سپس بیرون می‌آید و جور دیگری صحبت می‌کند.

این ژنرال صهیونیست درخصوص معامله تبادل اسرا اظهار کرد: امروز اسرائیل باید آتش‌بس را آغاز و اسرا را آزاد کند.

وی در اظهاراتی از نتانیاهو خواست تا برای بازسازی ارتش وقت بگذارد تا آنقدر قوی باشد که بتواند ضربه قاطعی به «حزب‌الله» وارد کند و آن را شکست دهد.

اسحاق بریک افزود که قدرت حماس بسیار به قدرت قبل از جنگش نزدیک است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم است که با تعیین شروط جدید و یا تشدید تنش و انجام عملیات‌های ترور، موجب ناکام ماندن دورهای قبلی مذاکرات شده است.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه نیز کابینه نتانیاهو را مسؤول اسارت فرزندان خود در غزه می‌دانند.

در پی جنگ غزه و شکست رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در این جنگ اختلافات بین مسؤولان این رژیم و دودستگی‌ها در جامعه اسرائیلی افزایش یافته است.


نظر شما :