بن‌ گویر، وزیر افراطی اسرائیلی: در مسجد الاقصی کنیسه می‌سازم

۰۵ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۹ کد : ۲۰۲۷۸۹۹ سرخط اخبار

فارس: وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل می‌گوید که قصد دارد در محوطه مسجد الاقصی کنیسه بسازد.

این اظهارات را صبح امروز (دوشنبه) رادیو ارتش اسرائیل «گلگتز» از «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نقل کرده است.

بر اساس این گزارش، بن گویر گفت: «سیاست‌های ما اجازه نماز در کوه معبد (مسجد الاقصی) را می‌دهد. قانون برای یهودیان و مسلمانان برابر است و من قصد ساخت یک کنیسه در آنجا را دارم.»

«موشه آربل» وزیر داخله رژیم صهیونیستی سریعا در واکنش به اظهارات بن‌گویر به رادیو ارتش گفت: «نتانیاهو فورا باید در خصوص مسجد الاقصی جلوی بن‌گویر را بگیرد.»

او در خصوص تشدید درگیری‌ها در قدس اشغالی گفت: «دوراندیش نبودن بن‌گویر ممکن است منجر به ریختن شدن خون‌ شود. اظهارات او ائتلاف راهبردی ما علیه ایران را به خطر می‌اندازد.»

«یائیر لاپید» رهبر احزاب اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی نیز به سخنان بن گویر واکنش نشان داد و بیان کرد: «کل منطقه شاهد ضعف نتانیاهو در برابر بن‌گویر است چون او قادر به کنترل کابینه نیست و حتی زمانی که این اقدام [بن‌گویر] باعث تضعیف امنیت داخلی ما می‌شود، نه سیاستی وجود دارد،‌ نه راهبردی و نه واقعا کابینه‌ای.»

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز بعد از انتقادها در بیانیه‌ای اعلام کرد که تغییری در وضعیت قانونی مسجد الاقصی رخ نداده است.


( ۱ )

نظر شما :