انتشار تصاویر حمله ارتش یمن به کشتی یونانی

۰۳ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۴ کد : ۲۰۲۷۸۷۱ سرخط اخبار

ارتش یمن تصاویری از عملیات هدف قرار دادن نفتکش یونانی در دریای سرخ را منتشر کرد. اکنون این کشتی شاهد وقوع ۳ آتش سوزی در عرشه است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ارتش یمن تصاویر حمله به کشتی یونانی SOUNION را که به علت نادیده گرفتن قانون ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی، در دریای سرخ هدف قرار گرفته بود منتشر کرد.

نیروهای مسلح یمن پیش تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که کشتی نفتی «SOUNION» متعلق به شرکتی که با دشمن صهیونیستی همکاری دارد، در دریای سرخ هدف حمله نیروهای مسلح یمن قرار گرفت. این کشتی در حال غرق شدن است.

ارتش یمن روز جمعه بار دیگر درباره نادیده گرفتن قانون ممنوعیت تردد به بنادر فلسطین اشغالی هشدار داد و اعلام کرد کشتی‌ها و شرکت‌هایی که این قانون را نقض کنند با ضربات دردناک تری روبرو خواهند شد.

نیروهای مسلح یمن همچنین ازهمه کشتی‌های عبور کننده از دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند خواست از دستکاری اطلاعات و سامانه‌های راهبری خود خودداری کنند تا از سوی نیروهای مسلح یمن مورد شک قرار نگیرند.

نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه تا زمان توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به عملیات‌ خود ادامه می‌دهد، از شرکت‌هایی که به قانون ممنوعیت رفت و آمد به بنادر فلسطین اشغالی احترام می‌گذارند تشکر کرد.

ارتش یمن طی ماه‌های گذشته و به دنبال آغاز عملیات طوفان الاقصی در غزه، در حمایت از مقاومت ملت فلسطین چند کشتی متعلق به رژیم اشغالگر قدس یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نفتکش یونانی در شعله‌های آتش می‌سوزد

این کشتی پس از آنکه روز گذشته به دلیل حمله انصارالله یمن مجبور به تخلیه خدمه خود شد، اکنون در شعله‌های آتش در حال سوختن است.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در این باره اعلام کرد: این کشتی متعلق به شرکتی است که به دشمن صهیونیست وابستگی دارد و ممنوعیت مربوط به پهلوگیری در بنادر رژیم صهیونیستی را نقض کرده بود.


( ۱ )

نظر شما :