قزاقستان سفیر بلاروس را احضار کرد

۰۱ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۸ کد : ۲۰۲۷۸۵۶ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه قزاقستان اعلام کرد «پاول اوتیوپین» سفیر بلاروس در اعتراض به سخنان لوکاشنکو، به وزارت امور خارجه قزاقستان احضار شد.

به گزارش ایسنا، «مراد نورتلئو» وزیر امور خارجه قزاقستان در گفت‌وگو با سفیر بلاروس گفت که دولت مینسک باید به طور عینی موقعیت قزاقستان را در رابطه با فرآیندهای جاری ارزیابی کند.

وزارت خارجه قزاقستان به نقل از وزیر گزارش داد: «قزاقستان یک سیاست خارجی متعادل و صلح‌آمیز را مطابق با منشور سازمان ملل متحد و موازین حقوق بین‌الملل دنبال می‌کند. کشور ما قاطعانه متقاعد شده است که همه اختلافات بین دولت‌ها باید از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود.»

براساس این بیانیه، سیاست خارجی کشور قزاقستان کارآمدی خود را ثابت کرده است.

بیانیه وزارت خارجه قزاقستان پس از مصاحبه «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، که در آن او از سیاست خارجی چندین جمهوری پسا شوروی به‌ویژه قزاقستان انتقاد کرده بود، منتشر شد.

رئیس‌جمهور بلاروس به‌تازگی در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما مانند برخی از کشورهای پسا شوروی شروع به تقلب نمی‌کنیم. آنها می‌خواهند چیزی از روسیه بگیرند، اما در ازای آن چیزی نمی‌دهند… اینطوری کار پیش نمی‌رود. بیایید با هم باشیم! آن زمان دور نیست که شما به همان روسیه می‌آیید و درخواست حمایت و کمک می‌کنید.»


نظر شما :