زاخارووا: اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل گسترش درگیری در خاورمیانه را افزایش می‌دهد

۲۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۵ کد : ۲۰۲۷۱۲۳ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد این کشور تلاش می‌کند تا مانع از درگیری گسترده در منطقه شود.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کرد و گفت: منطقه در آوریل بعد از تجاوز ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق به آستانه جنگی بزرگ رسید. ما از اسرائیل می‌خواهیم از اقدامات متجاوزانه علیه سوریه خودداری کند و به عرف بین‌المللی برای ممانعت از عواقب وخیم احترام بگذارد.

وی به خبرنگار المیادین در مسکو گفت: اقدامات غیرمسوولانه اسرائیل احتمال گسترش درگیری مسلحانه در خاورمیانه را افزایش می‌دهد و منطقه را به سمت پرتگاه خطرناکی پیش می‌برد.

زاخارووا گفت: حملات اسرائیل به کشورهای مجاور به بهانه از بین بردن تهدیدات امنیت داخلی با محکومیت تمام اعضای جامعه بین‌المللی روبرو نمی‌شود. شریک استراتژیک اسرائیل یعنی آمریکا و هم پیمانان غربی آن سکوت اختیار می‌کنند و حملات موشکی و بمباران مکرر را به عنوان یک امر واقعی می‌پذیرند.

وی افزود: حضور نیروهای آمریکایی در شرق فرات و همکاری‌شان با گروه‌های تروریستی مانعی در برابر تحقق ثبات در این کشور است. روسیه تمام تلاش خود را برای ممانعت از درگیری شدید به کار می‌گیرد. روسیه پیشنهادات مشخصی درباره حل و فصل نزاع فلسطین و اسرائیل و تحقق امنیت در خاورمیانه دارد که برای همه شناخته شده است. این پیشنهادات همچنان روی میز است و روسیه آماده بررسی آن با کشورهای منطقه است.


نظر شما :