سفر باقری به عراق؛ تاکید بر قدرت دیپلماتیک ایران در منطقه

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۸ کد : ۲۰۲۶۶۳۵ سرخط اخبار

۲ مقام «چارچوب هماهنگی شیعیان» عراق سفر سرپرست وزارت خارجه ایران به این کشور را «بسیار مهم» ارزیابی کردند.

به گزارش ایسنا، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی روزهای پنجشنه و جمعه به عراق سفر و با مقامات بغداد و همچنین اقلیم کردستان عراق دیدار و درباره مسائل منطقه و روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

یکی از رهبران ارشد چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در مصاحبه با روزنامه لبنانی الاخبار درباره سفر دیپلمات ارشد ایران به این کشور گفت: سفر «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عراق بسیار مهم است و در راستای سفر دوره‌ای است که احتمالا شامل قطر و امارات نیز باشد.

او در ادامه گفت: سفر نخست باقری به عراق برای چند موضوع است که نخستین آن اهمیت عراق برای ایران است. باقری در بغداد با رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان و مقاومت رایزنی کرد. او همچنین با شخصیت‌های سیاسی اهل سنت دیدار کرد. دیدار با باقری شامل رهبرانی از گروه‌های مقاومت و چهره‌های سرشناس سیاسی شیعی با هدف تاکید بر حمایت از فلسطین و هماهنگی مستمر بین طرف‌های محور مقاومت بود.

این مقام عراقی افزود: حاضران به بررسی افتتاح دفتری برای جنبش حماس در بغداد بعد از دستیابی به موافقت‌های رسمی پرداختند که نقش این دفتر به اطلاع رسانی و هماهنگی بین حماس و طرف‌های محور مقاومت محدود است.

همچنین «علی الفتلاوی» از رهبران ائتلاف «الفتح» عراق در گفت‌وگو با الاخبار گفت: بعد از شهادت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه، ایران از نو با منطقه همکاری می‌کند تا شکافی ایجاد نشود که دشمن از آن بهره‌برداری کند.

او گفت: سفر باقری تاکیدی بر قدرت دیپلماتیک ایران در منطقه است. این سفر در چارچوب تقویت روابط و شراکت‌ها بین ۲ کشور همسایه و مسائل مشترک مثل فلسطین و حمایت از مقاومت است.


نظر شما :