به مناسبت روز جهانی زن

نقض مکرر حقوق زنان در پ.ک.ک و تکرار داستان "سریا شفیعی‌"ها

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۲۴۹۳۸ اخبار اصلی خاورمیانه
چرا رهبران پ ک ک/پژاک به زنان به چشم ابزار تبلیغاتی جهت جذب نیرو می نگرند؟ آیا زن با تمام حقوقی که باید از آنها برخوردار باشد، در چشم رهبران این گروه ها صرفا کالا به حساب می آیند؟
نقض مکرر حقوق زنان در پ.ک.ک و تکرار داستان "سریا شفیعی‌"ها

دیپلماسی ایرانی: شرایط سخت زندگی دختران و زنان فریب خورده در گروه‌های تجزیه طلبِ ضدایرانی که با وعده‌های واهی جذب آنها شدند، نشان از تفکر ابزاری سران این گروه‌ها و حامیان عربی آنها در قبال زنان دارد.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، با نگاهی گذار و کلی به تصاویر زنان و دختران در «پ ک ک» و شاخه‌های مختلف آن متوجه خواهیم شد که این قشر در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می برند. کارهای طاقت فرسا، تمرینات خارج از توان زنان، بی توجهی به روحیات و خلقفات آنها، سرکوب عاطفه و احساس و نادیده گرفتن حس مادری گوشه‌ای از رفتارهای نامناسب در این گروه است که مصادیق نقض حقوق زنان به حساب می آیند.

حال چگونه می شود که رهبران پ ک ک ادعای حمایت از زنان و ارزش والای زنان را دارند و از طرف دیگر سخت‌ترین کارها در امور روزانه را بر عهده زنان و دختران عضو می گذراند؟

سوالات دیگری مطرح است و از جمله اینکه، چگونه می شود که رهبران «پ ک ک» مانع از بروز احساسات و عواطف انسانی میان زنان و مردان عضو می شوند و ازدواج را مناسب کار تشکیلاتی و مبارزاتی خود نمی دانند، اما زنان را بر خود مشروع و حلال دانسته و هرطور  که بخواهند با آنها رفتار می کنند؟

چرا رهبران پ ک ک/پژاک به زنان به چشم ابزار تبلیغاتی جهت جذب نیرو می نگرند؟ آیا زن با تمام حقوقی که باید از آنها برخوردار باشد، در چشم رهبران این گروه ها صرفا کالا به حساب می آیند؟

چرا این گروه‌ها دختران و زنانی که آینده ساز هر ملتی هستند را به جای آنکه به اموری که مناسب شرایط جسمی و روحی زنان هست بگمارند، اسلحه به دست کرده و از آنها به مثابه نیروی جنگی و نظامی استفاده می‌کنند؟

در این میان، «سریا شفیعی» یکی از زنان و مادرانی بود که اعضای پژاک با سواستفاده از برخی مشکلات خانوادگی وی، این فرد را فریب داده و به سمت خود جذب می کنند، اما آنگونه که یکی از اعضای جدا شده از گروه در گفت‌وگویی مطرح کرده، این خانم در مدت حضورش و تا زمانی که کشته شود! همواره به یاد دو فرزند خود بوده، ولی «پ ک ک» اجازه برگشت وی را نداده و همواره احساسات مادرانه و عواطف «سریا شفیعی» را سرکوب کرده است!

این سرنوشت تلخ بسیاری دیگر از مادران و زنانی است که توسط اعضای گروه‌های فوق یا دزدیده یا فریب داده شده‌اند و به ناچار باید ادامه زندگی خود را در شرایطی نامناسب و اسفبار بگذرانند.

اما سوال مهم دیگر اینکه آیا نهادهای حقوق بشری بین المللی این موارد گسترده نقض حقوق زنان را در «پ ک ک» و «پژاک» می بینند و حرفی نمی زنند؟

کلید واژه ها: کردها کُرد کردستان پ.ک.ک پژاک کردهای عراق کردهای ایران کردهای ترکیه کردهای سوریه


( ۱۱ )

نظر شما :

ایرانی ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۹
چقدر شماها و پانترکها حامی حقوق زنان هستید :)))) هر روز ده ها زن در ترکیه و در مناطق ترک نشین آناتولی کشته می‌شوند.
خسرو ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۵
افسار نهادهای حقوق بشر بین المللی ، در دست اورپایی ها و آمریکا و اسرائیل و غربی هاست و آنها با تفکر صلیبی بدنبال تجزیه و ضعیف کردن کشورهای اسلامی و بخصوص ایران و ترکیه و عراق و سوریه هستند بدان جهت از هر گروه جنایتکاری با هر هدفی وبا هر عملکردی حمایت می‌کنند بنابراین نقض حقوق زنان و کودکان توسط پژاک و پ ک ک را نادیده می‌گیرند ولی کوچکترین اشتباه یک مامور ایرانی در برخورد با یک خانم بد حجاب را در بوق و کرنا می‌کنند
گلی ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۴
واقعا قابل تامل است که یک عده ای با تفکرات افراطی با بدترین شرایط زیستی در میان کوه ها جمع شده اند و می خواهند کردها را به سعادت و خوشبختی برسانند. ولی کاش می دانستند که آنها فقط و فقط برای تضعیف جهان اسلام و به ویژه ایران و ترکیه و با حمایت کشورهای غربی و اسرائیل شکل گرفته و حمایت مالی و تبلیغاتی می شوند. و باز کاش به عقب برگردند و نگاه کنند ببینند که بزرگترین قربانیان فعالیت های تروریستی این گروهک ها کردهای مظلومی هستند که در مناطق کردزبان ترکیه و ایران ساکن هستند.
کوروش ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۳
وقتی پانترکها از حقوق! صحبت می‌کنند مرغ پخته هم خنده اش می‌گیرد. فقط نمی‌دانم در این نوشته های ضد کردی چرا نویسنده اسمش را قید نمی‌کند. بالاخره جناب نویسنده شاید به طور حضوری با هم آشنا شدیم و بتوانیم پذیرایی درخوری از شما داشته باشیم. خلخالی نکند خودت مینویسی اینها را!؟
هیوا ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۳:۱۳
متاسفانه این گروهک های تروریستی بزرگترین عامل بدبختی خاورمیانه هستند و عامل اسرائیل و غربی ها در میان مسلمانان.
ناشناس ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۰:۴۷
این مطلب برای خالی نبودن عریضه نوشته شده و گرنه اگر نویسنده قصد ارایه یک مطلب جدی داشت با اطلاعات زیادی که در این زمینه هست یاد داشت به درد بخوری می نوشت نه یک مشت حرفهای شعاری. این را می نویسند تا متهم به طرفداری از گروههای ضد انقلاب کردی نشوند و نشان بدهند که هم با پان ترکیسم مخالفند هم با پان کردیسم ولی معلومه که نویسنده دلش نیامده مخاطب کرد را از خودش برنجاند.
حامد ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۶
فکر کنم آقای موسوی خلخالی مطالب پانترکی ضد کردی اش روی دستش مانده و می‌خواهد تا آخر سال همه آنها را به سرعت منتشر کند.
علیرضا ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۲
جمع دوستان تروریست پرور در قسمت کامنت جمعه!
آبتین ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰
بله جمع شما پانترکهای حامی داعش در همه مطالب این سایت جمعه!
خدیو ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۶
پاشنه آشیل خاورمیانه و بزرگترین و جهانی ترین عامل بدبختی کردها.