تسلیحات غربی در دست دشمنان تل آویو

مرگ برای اسرائیل نزدیک است؟

۳۰ مهر ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰ کد : ۲۰۲۲۴۴۷ اخبار اصلی خاورمیانه
ادعا می شود تسلیحات غربی که در اختیار کی یف قرار می گیرد و در نبردها توسط ارتش روسیه به اسارت گرفته می شود، به ایران ارسال می شود و از آنجا به حزب الله منتقل می شود. برخی از انواع این تسلیحات قادرند، تهدیدی جدی برای نیروی هوایی و تانک های اسرائیل ایجاد کنند.
مرگ برای اسرائیل نزدیک است؟

دیپلماسی ایرانی: اسرائیل کشوری است که توسط دشمنانش احاطه شده است، اما شهروندان آن بیشتر نگران همسایگان خود از طبقه بالا هستند. 

اتحاد روسیه و ایران به سرعت در حال توسعه و تقویت است. حمایت مسکو از تهران به آن کمک می کند تا از انزوای جهانی خارج شود. 

در کوتاه مدت، ایران ممکن است، به یک بلوک نظامی جدید تهاجمی و کاملا مسلح تبدیل شود. ایران به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد و به زودی، به سطح مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته ای خواهد رسید.

بقیه جهان در حال حاضر، مشغول جنگ در اوکراین هستند، بنابراین موضوع ایران در پس زمینه محو شده است – برای همه به جز اسرائیل. حتی، سعودی ‌ها هم که با هوشیاری اوضاع را ارزیابی کرده بودند، ترجیح دادند با تهران صلح کنند.

پژواک جنگ اوکراین در مرزهای اسرائیل به گوش می رسد. ادعا می شود تسلیحات غربی که در اختیار کی یف قرار می گیرد و در نبردها توسط ارتش روسیه به اسارت گرفته می شود، به ایران ارسال می شود و از آنجا به حزب الله منتقل می شود. برخی از انواع این تسلیحات قادرند، تهدیدی جدی برای نیروی هوایی و تانک های اسرائیل ایجاد کنند.

نفوذ اخیر به اسرائیل از لبنان، رهبری ارتش اسرائیل را چنان غافلگیر کرد که در ابتدا حتی می خواستند، این حادثه را از مردم پنهان کنند. ارتش معتقد است که هدف اصلی از خرابکاری یک حمله تروریستی نبود، بلکه اطلاعاتی بود. نتیجه گیری ناامید کننده است: مرز شمالی نفوذپذیر است و ساخت یک دیوار محافظ "هوشمند" حداقل دو سال طول خواهد کشید.

همزمان، همکاری میان گروه های طرفدار ایران و حماس در حال تقویت است و سلاح های ایرانی به غزه سرازیر می شوند. به احتمال زیاد، حمله از شمال از غزه و کرانه باختری پشتیبانی خواهد شد. ناگفته نماند که اکنون بهترین زمان برای سازماندهی اعتصابات و راهپیمایی های هفتگی با پرچم، بستن جاده ها، برگرداندن گروه های مختلف مردم علیه اسرائیل است.

تحولات در حوزه امنیتی اغلب سطح تنش در رویارویی داخلی را کاهش می دهد. تظاهرات ضد اصلاحات برنامه ریزی شده برگزار خواهد شد و اگرچه سازمان دهندگان آنها می گویند که در همبستگی با ساکنان جنوب برگزار می شود. به احتمال زیاد، تجمعات حامیان اصلاحات نیز برگزار خواهد شد. البته، همه اینها در صورتی است که حوادث شمال، جنوب بیت المقدس، ابعاد یک رویارویی گسترده را به خود نگیرد و بحث ها و تجزیه و تحلیل ها در نظام سیاسی را به پس زمینه و برنامه سوم سوق دهد.

منبع: یورو آسیا دیلی (روسیه)/ تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: اسرائیل حماس غزه حمله روسیه به اوکراین جنگ اوکراین جنگ غزه حزب الله لبنان حمله حماس به اسرائیل


( ۱۲ )

نظر شما :