آنچه نمایان شد

ناگفته‌هایی از جنگ با اسرائیل

۱۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۲۲۳۱۸ نگاه ایرانی خاورمیانه
نویسنده خبر: حسین علایى
حسین علایی در یادداشتی می نویسد: اگر کشورهای عربی و اسلامی به جای تلاش برای برقراری ارتباط با اسرائیل به حمایت از فلسطینی های آواره و فقیر بپردازند، امکان تشکیل دولت فلسطینی در سرزمین های اشغالی وجود دارد.
ناگفته‌هایی از جنگ با اسرائیل

دیپلماسی ایرانی: حمله پیش دستانه جنبش حماس و گروه جهاد اسلامی به سرزمین های اشغالی نشان داد که:

۱- اسرائیلی ها نتوانسته اند برنامه گسترده مقاومت فلسطینی را در تهاجم به سرزمین های اشغالی پیش بینی کنند و شکست اطلاعاتی سختی خورده اند.

۲- اسرائیلی ها به شدت از نظر امنیتی و نظامی آسیب پذیرند و به حفظ امنیت صهیونیست ها قادر نیستند.

۳- سامانه های سپر موشکی و گنبد آهنین قادر به جلوگیری از راکت های فلسطینی ها نیستند.

۴- فلسطینی ها برای اولین بار توانسته اند تعداد زیادی نظامی اسرائیلی را اسیر کنند تا بتوانند با تبادل آنها، اسرای فلسطینی را آزاد کنند.

۵- در صورت تداوم مقاومت فلسطینی، امکان بقای اسرائیل علی رغم حمایت آمریکا و اروپا در درازمدت وجود ندارد.

۶- برقراری رابطه اسرائیل با کشورهای عربی، تضمین کننده امنیت و بقای اسرائیل نیست.

۷- پیروزی های فلسطینی ها تنها با حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران تداوم یافته است.

۸- اگر کشورهای عربی و اسلامی به جای تلاش برای برقراری ارتباط با اسرائیل به حمایت از فلسطینی های آواره و فقیر بپردازند، امکان تشکیل دولت فلسطینی در سرزمین های اشغالی وجود دارد.

۹- مردم کشورهای مختلف اگر همه باهم علیه اشغالگری متحد شوند، به قول امام خمینی هر کدام یک سطل آب بریزند، اسرائیل را آب خواهد برد.

۱۰- امکان آزادسازی سرزمین های اشغالی فلسطینی ها در کرانه باختری و نیز سرزمین های شبعا در لبنان و بلندی های جولان در سوریه در یک قیام عمومی فلسطینی ها با کمک گروه های مقاومت وجود دارد./اطلاعات

حسین علایى

نویسنده خبر

کلید واژه ها: اسرائیل حماس اسرائیل و حماس درگیری اسرائیل و حماس جنگ حماس و اسرائیل حمله حماس به اسرائیل طوفان الاقصی حسین علایی طوفان اقصی


( ۲۶ )

نظر شما :

روح الله ۱۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۸
خنده دار بود...چطور اینتحلیل ها رومیذارید؟اسراییل بمب اتم داره اوگاندا هم به این راحتی از بین نمیره
ابراهیم قدیمی ۱۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۶
فلسطین یک کشور بوده ویک کشور در فلسطین که در بر گیرنده تمام مردم فلسطین ونوار غزه باحقوق مساوی وجلس ودولت مشترک باشد باید وجود داشته باشد۔قبول دوکشوری قبول اسرائیل به تنهائی وحذف مردم فلسطین است۔۔در قطعنامه های سازمان ملل نیز از دو ایالت (State)صحبت میشود۔
مهندس مهراب لاهیجانی ۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۵
اصل ماجرا این است که ایران منطق جنگ را تغییر داده و متعاقب ان ماشین جنگی امریکا در برابر ایران و رژیم اشغال گر قدس در برابر ملت فلسطین ناکارامد شده است. علت کینه غرب از ادعای حمایت تسلیحاتی ایران از روسیه نیز دقیقا همین است.
علی ۱۸ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۶
" اسرائیلی ها به شدت از نظر امنیتی و نظامی آسیب پذیرند و به حفظ امنیت صهیونیست ها قادر نیستند" ؟؟!!! آیا این حمله به نفع فلسطینی ها یا اسرائیلی ها تمام می شود؟ اگر کشتار بی رحمانه غیر نظامیان اسرائیلی کار عوامل اسرائیلی باشد چه؟ با نمایش و رجزخوانی نمیشود موفق بود.
کیان ۲۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۴
رژیم اسرائیل فقط در حد یک پادگان پر از مهمات است، چهار اصل امنیتی رژیم با غافل گیری فلسطینی ها دود شد و رفت هوا واقعیت اینه که رژیم اسرائیل هیچ مغز متفکری نداره و فقط متکی به هوش مصنوعی است که هیچ برآیندی نداره