نتانیاهو هم چنان در بحران

سیلی مسکو به تل آویو

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۰۱۹۰۳۰ اخبار اصلی خاورمیانه
جلسه دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل به ریاست روسیه با هدف بررسی تحولات فلسطین تا جایی به مذاق صهیونیست‌ها خوش نیامد که نماینده رژیم صهیونیستی را مجبور به ترک این جلسه کرد. گیلعاد آردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در اعتراض به مخالفت «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد با تعویق تاریخ برگزاری نشست روز سه شنبه درباره خشونت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، این جلسه را ترک کرد.
سیلی مسکو به تل آویو

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: جلسه دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل به ریاست روسیه با هدف بررسی تحولات فلسطین تا جایی به مذاق صهیونیست‌ها خوش نیامد که نماینده رژیم صهیونیستی را مجبور به ترک این جلسه کرد. گیلعاد آردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در اعتراض به مخالفت «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد با تعویق تاریخ برگزاری نشست روز سه شنبه درباره خشونت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، این جلسه را ترک کرد.

گیلعاد آردان پیش از این، با ارسال نامه‌ای به واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، خواستار تعویق برگزاری این نشست به دلیل همزمانی آن با آنچه که روز یادبود نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی نامیده می‌شود، شده بود. نماینده رژیم صهیونیستی که در تعویق برگزاری این نشست که با هدف بررسی تجاوزات مکرر صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و هتک حرمت مسجدالاقصی و اماکن مقدس اسلامی تشکیل شد، ناکام مانده بود، در این نشست حاضر شد و با روشن کردن شمع برای یادبود نظامیان کشته شده صهیونیست، میز خود را با هدف توهین به شرکت‌کنندگان در این جلسه ترک کرد.

شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه جلسه ای را به منظور بحث و بررسی تحولات جاری در فلسطین برگزار کرد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جلسه به ریاست سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برگزار شد. روسیه این ماه ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد.

در این جلسه ریاض مالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان هم حضور داشت. لاوروف در سخنانی در این جلسه تاکید کرد که اوضاع جاری در کرانه باختری، نوار غزه، قدس شرقی و در امتداد نوار مرزی بین "اسرائیل"، لبنان و سوریه به شیوه خطرناکی ملتهب شده است. وی افزود که از ابتدای سال جاری بیش از 100 فلسطینی در نتیجه حملات نظامی رژیم صهیونیستی به جنین، اریحا، نابلس و حواره به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر مجروح شدند. سرگئی لاوروف اظهار داشت که هتک حرمت مقدسات فلسطین نیز شدت یافته و شمار قربانیان اسرائیلی هم رو به افزایش بوده است.

- سیلی مسکو به تل آویو

روزنامه اینترنتی رای الیوم با اشاره به ریاست دوره‌ای روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل متحد و مخالفتش با درخواست رژیم صهیونیستی برای مطرح نکردن موضوع جنایات این رژیم علیه فلسطینیان و مسجد الاقصی در نشست سه شنبه شورای امنیت نوشت: «روسیه در واکنش به حمایت‌های تسلیحاتی تل آویو از اوکراین، سیلی دیپلماتیک محکمی به رژیم صهیونیستی زد.»

رای الیوم در گزارشی به قلم زهیر اندراوس تاکید داشت که رژیم رژیم صهیونیستی سیلی محکم و آب داری از روسیه در سازمان ملل متحد دریافت کرد تا به یاد تصمیم گیران در تل آویو بیندازد که مسکو فراموش نمی‌کند برای مجازات تل آویو به علت مداخله اش در جنگ کنونی در اوکراین مصمم است به خصوص آنکه گزارش‌های رژیم صهیونیستی به تازگی تأیید کرده، رژیم اشغالگر در حال مجهز کردن کی یف به تسلیحات پیشرفته برای جنگ با ارتش روسیه است.

مقامات صهیونیست در نامه ای به لاوروف با هدف تعویق نشست شورای امنیت عنوان داشتند که روز سه شنبه یک روز مقدسی است، زیرا سالگرد بزرگداشت کشته‌های رژیم صهیونیستی در جنگها است. بنابراین روسیه باید این موضوع را جدی بگیرد تا روسیه در منازعه رژیم صهیونیستی و فلسطین بی طرف بماند. این چیزی است که در نامه گیلعاد آردان خطاب به روسیه آمده است. اما روس ها به نامه نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد اهمیتی نداند و دستور کار را به تعویق نینداختند.

در همین حال برخی منابع در تل آویو گفتند موضوع خطرناک تر این است که روسیه با اقدامات و مواضع سه شنبه خود در شورای امنیت، جانی دوباره به مضوع فلسطین داد. به همین سبب جنایات صهیونیست ها با اهمیت‌تر از قبل شده است. پس از تصمیم روسیه که به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اطلاع داده شد، ریاض مالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی تصمیم گرفت در این جلسه شرکت کند که فلسطینیان، آن را یک موفقیت می‌دانند، چون رژیم صهیونیستی به سبب سیاست هایش علیه فلسطینیان با انتقاد مواجه خواهد شد.

- اوضاع داخلی، هم چنان بحرانی

به موازات شکست دیپلماتیک مقامات صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل، وضعیت داخلی اراضی اشغالی هم کماکان بحرانی است. از یک سو اعتراضات ضد نتانیاهو کماکان با قوت ادامه دارد و از آن سو اخباری هم دال بر ادامه و تشدید حملات سایبری مطرح شده است که نشنان می دهد اوضاع داخلی، هم چنان بحرانی است.

به گزارش روسیا الیوم، هزاران شهرک نشین در قدس اشغالی و تل‌آویو همزمان با مراسم‌ها و جشن‌های هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی تظاهرات کردند. صهیونیست ها از چهار ماه پیش هر هفته علیه اصلاحات قضایی که دولت بنیامین نتانیاهو خواهان اجرای آن است و منتقدانش آن را مغایر با دموکراسی می‌دانند، تظاهرات می‌کنند.

تظاهرکنندگان پرچم‌های رژیم صهیونیستی را در دست داشتند و شعار «دموکراسی» را قبل از مراسم خوانندگان مردمی که قرار بود نظیر دیگر شهرهای اراضی اشغال برگزار شوند، سر دادند، این مراسم‌ها و جشن‌ها در خیابان‌ها برگزار شده بودند. پلیس رژیم صهیونیستی  چندین خیابان و چهار راه را در اطراف محل تظاهرات بست و تظاهرکنندگان دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که خواستار «نجات دموکراسی» شده بودند. تظاهرات‌های مشابهی نیز در دیگر شهرها برگزار شده بودند.

همزمان نتانیاهو در سخنرانی که از تلویزیون بزرگ موجود در مراسم قدس پخش شد، خواستار وحدت شد. این مراسم بدون هیچ درگیری برگزار شد در حالیکه این نگرانی وجود داشت که فعالان مخالف اصلاحات قضایی آن را مختل کنند. این در حالی است که حامیان اصلاحات قصد دارند پنجشنبه شب مقابل کنست (پارلمان) تجمع کنند.

در میانه این بلبشو و شکاف سیاسی - اجتماعی در رژیم صهیونیستی، گروه هکری «آنانیموس سودان» روز سه شنبه 15 سایت مهم  این رژیم را هدف حمله سایبری قرار داد.روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت اعلام کرد که این گروه پس از تهدیدات دوشنبه شب و هک سایت موساد و بیمه رژیم صهیونیستی، روز شه شنبه نیز 15 سایت مهم اسرائیلی را هک کرد. 

سایت شبکه عبری زبان کان، تعدادی از بانک‌ها، شرکت‌های ارتباطی از جمله سیلکوم و بارتنر، دانشگاه تل آویو، روزنامه اورشلیم پست و شرکت آب میکوروت امروز هدف حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شدند. این حملات در آستانه سالروز اشغال فلسطین که صهیونیست ‌ها آن را سالروز به اصطلاح استقلال می‌نامند، انجام گرفت.

کلید واژه ها: اسرائیل بنیامین نتانیاهو روسیه شورای امنیت سرگئی لاوروف حمله سایبری


( ۵ )

نظر شما :