مرندی: تحریم‌های جدید علیه ایران بی معنی است

۱۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۱ کد : ۲۰۱۴۹۸۲ سرخط اخبار

مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای خاطر نشان کرد، آمریکا در حال حاضر سیاست فشار حداکثری را علیه ایران اعمال کرده است، بنابراین وضع تحریم‌های جدید بی معنی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محمد مرندی، مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در گفت‌وگو با شبکه راشاتودی در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه صادرات ایران و اینکه "آیا این نشان دهنده یک شکاف جدید در روابط تهران و واشنگتن است؟" گفت: ایالات متحده سیاست "فشار حداکثری" را علیه ایران اعمال کرده است و در واقع رئیس‌جمهور بایدن در حال دنبال کردن سیاست‌های دونالد ترامپ است. او تلاش می‌کند تا فشار اقتصادی را تا حد امکان افزایش دهد، چیزی که به عموم مردم آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: این سیاست آمریکا است و ایران به تحریم‌ها عادت کرده است. بنابراین، تحریم‌های جدید بی معنی هستند. این تحریم‌ها هیچ تاثیری بر صادرات ایرانی‌ها ندارند.

مرندی افزود: اما آمریکا تمام تلاش خود را برای خفه کردن ایران به کار می‌گیرد. این کشور رسانه‌های فارسی زبان متعددی در اختیار دارد و به همراه متحدان اروپایی و عربستان سعودی پول زیادی را علیه ایران هزینه می‌کنند و در هفته‌های گذشته آشکارا از مردم ایران می‌خواهند که دست به خشونت زده و به افسران پلیس حمله کنند.

وی همچنین تصریح کرد: این رسانه‌ها نیز اغلب در لندن مستقر هستند. ارتش سایبری آنها در آلبانی، فلسطین و عربستان به‌طور فعال از افراد خود می‌خواهند که به مردم خشونت و چگونگی ساخت کوکتل مولوتف را آموزش می‌دهند. آنها مردم را به خشونت دعوت می‌کنند.

مشاور تیم مذاکره کننده تاکید کرد که این کشورها و آمریکا نیز هزینه این کارها را پرداخت می‌کنند.


( ۱ )

نظر شما :