بهانه دولت دهلی برای سرکوب مسلمانان

هند، مرکز اسلام هراسی جهان

۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۱۲۸۵۵ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
تعصب و تبعیض کاملاً مستند و آشکار علیه مسلمانان و سایر اقلیت‌ها اعمال می‌شود. تابعیت میلیون‌ها نفر سلب شده است و مسلمانان در روز روشن در مقابل پلیس، تهدید به قتل عام می شوند. 
هند، مرکز اسلام هراسی جهان

 نویسنده: فرحان مجاهد چاک  

دیپلماسی ایرانی: اسلام هراسی در هیچ کجای جهان به اندازه امروز هند به شکل خطرناک بروز نکرده است. خالد بیدون، اندیشمند و کارشناس برجسته اسلام هراسی، کشور هند را مرکز اسلام‌هراسی جهانی توصیف کرده  و این نه فقط به علت فراوانی حملات اسلام‌ هراسانه یا میزان خشونت علیه مسلمانان بلکه میزان شدت آن در هند است. حمایت از اسلام‌هراسی در عالی‌ترین نهاد سیاسی کشور از سوی دیده‌بان حقوق بشر مستند شده و مسلمانان هند نمی توانند به مراجع قضایی، پلیس یا هر مقام قانونی دیگر رجوع کنند .

تعصب و تبعیض کاملاً مستند و آشکار علیه مسلمانان و سایر اقلیت‌ها اعمال می‌شود. تابعیت میلیون‌ها نفر سلب شده است و مسلمانان در روز روشن در مقابل پلیس، تهدید به قتل عام می شوند. 

اکنون افزون بر این موارد، دو نماینده رسمی و عالی رتبه حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) اظهارنظرهای توجیه ناپذیری درباره پیامبر اسلام (ص) بیان کرده اند. جهان اسلام خشمگین شده و کشورهای عربی خلیج فارس رهبری این اعتراضات را بر عهده گرفته اند. این کشورها با نگرانی زیادی، ماهیت خشونت آمیز فاشیسم هندو را از نزدیک زیر نظر دارند و رهبران کشورهای حاشیه خلیج فارس بیش از پیش نگرانی خود را نسبت به حملات به مسلمانان در هند ابراز کرده اند، زیرا این منطقه محل زندگی میلیون ها هندی، بنگلادشی، پاکستانی و افغانی است و پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و مذهبی بین جنوب آسیا و منطقه خلیج فارس وجود دارد.

اگر این گونه سخنان تنفرآمیز ساختاری که اسلام را در هند هدف قرار می دهد، متوقف نشود، توهین عامدانه به ۲ میلیارد مسلمان تلقی خواهد شد. 

در میانه درخواست‌های فزاینده رسانه‌های اجتماعی برای تحریم کالاهای هندی در خلیج فارس، کویت اعتراض شدید خود را به سفیر هند ابراز و مفتی اعظم عمان گستاخی حزب نارندرا مودی علیه اسلام را نوعی جنگ توصیف کرده است. عربستان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ایران، اندونزی، اردن، مالزی و امارات متحده و دو سازمان همکاری اسلامی (OIC) و شورای همکاری خلیج فارس (GCC) نیز این اظهارات را محکوم کرده اند.

هند و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از روابط اقتصادی قدرتمندی برخوردارند. خلیج فارس محل زندگی حدود۹.۳ میلیون نفر از ساکنان هند و منبع اصلی درآمدهای ارسالی برای این کشور است. مهاجران هندی ساکن خلیج فارس در سال ۲۰۱۹، حدود ۴۹ میلیارد دلار یعنی ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی هند و دو سوم کل وجوه ارسالی به این کشور را ارسال کرده اند که رقم بسیار هنگفتی است. با توجه به مشکلات اقتصادی که هند در حال حاضر با آن مواجه است، عجیب است که چرا این کشور همچنان به دنبال اسلام هراسی است. هر گونه تحریم اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس، تأثیر مخربی بر اقتصاد آشفته این کشور خواهد داشت.

هند در ماه مارس، با تعیین روز جهانی به رسمیت شناخته شده از سوی سازمان ملل متحد برای مبارزه با اسلام هراسی مخالفت کرد، ولی هیچ محکومیت گسترده ای علیه این کشور به علت این خودداری وجود نداشته است. اکنون، وضعیت تغییر کرده و خلیج فارس از این عوام فریبی ملی گرایی هندو خشمگین است.

 برای درک منشأ اسلام هراسی در هند، باید پیوند مستقیم میان آن و حس ملی گرایی هندو را در نظر بگیریم که تصویری گمراه کننده و نادرست از این کشور ترسیم می کند و مسلمانان را دشمن خود قرار می دهد. تا زمانی که این مساله به چالش کشیده نشود، اسلام هراسی و خشونت همچنان در هند افزایش خواهد یافت.

راهبرد به دقت سازماندهی شده ای با حمایت سیاسی آشکار در شیطانی نشان دادن اسلام و مسلمانان برای توجیه جنایات علیه آنها در هند و کشمیر وجود دارد، ولی اکنون دیگر کافی است. خلیج فارس تصمیم به تلافی گرفته است و باید دید هند چه واکنشی نشان خواهد داد.

منبع: دیلی صباح / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: هند اسلام هراسی سرکوب مسلمانان


( ۹ )

نظر شما :

مجتبی ۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۴
هند بزرگترین وارد کننده نفت و انرژی آسیا بعد چین هست و نفت عربستان امارات و....کشورهای حاشیه خلیج فارس را میخرد ،علاوه بر آن اتباع هندی ارزانترین نیرو کاری و مهندسی در پروژه های زیر بنایی در کشورهای عربی هستند ،نسل تحصیل کرده هند و مسلط به زبان انگلیسی در شرکتهای عربی نوعی وابستگی متقابل بوجود آورده است ،اما نویسنده مسلمان مقاله ای در یک روزنامه ترکیه ای که معتقد به خلافت اسلامی و هوادار داعش و حزب حاکم ترکیه با گرایش اخوانیسم همراه با سیاست پانترکیسم ،چرا در خصوص ویرانی حاصل از تفسیر قرایت خاص خود از اسلام و قرآن و حمایت و پشتیبانی از داعش در بوجود آوردن سلسله کشتار ویرانی و غارت عراق و سوریه حرفی نمی زند ؟؟؟؟؟؟؟یا حامی آنها میشود؟؟؟؟؟ این دوگانگی و تفاسیر متفاوت از اسلام و قرآن تا کی ادامه خواهد داشت و تبعات آن در آینده چه خواهد بود؟؟؟؟؟
خسرو ۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۵
هند با سیاست تواضع و تسلیم در برابر غرب و خشونت و تزویر در مقابل مسلمانان داخل هند و پاکستان -- تلاش میکند از تجزیه هند و جدایی 200 میلیون نفر مسلمان و ثلث سرزمینش و الحاق به پاکستان اجتناب کند ولی روش درستی در پیش گرفته است ؟ تحقیر و حق کشی به تجزیه سریعتر منجر نمی شود؟
به خسرو ۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۵
پاکستان که غیر از گدایی از اعراب دیگر قادر به سیر کردن شکم مردم خود نیست دیوانه نیست ۲۰۰ میلیون مسلمان از هند را تقبل کند اما در هند هنوز شیعیان جامو و کشمیر و شیعیان داخل هند نگران حوادش کشتار و ترور به دست گروههای تروریستی و ارتش پاکستان مانند واقعه پاراچنار و کویته هستند و حاضر هستند در هند و حکومت هند زندگی کند اما کشتار و آوارگی و ترور پاکستان را علیه خود نبیند ،این تحقیر و حق کشی بیشتر پاکستان و ارتش و گروههای تروریستی مانند اصحاب صحابه .سپاه محمد و...که اتفاقا در مجلس پاکستان کرسی و نماینده دارند نسبت به شیعیان پاکستان دارند و هنوز تغییر حادث نشده است،پاکستان هم درگیر گروههای بلوچهای آزاد و طالبان پاکستان که خارج از حکومت پاکستان قصد تجزیه از پاکستان را دارند و با وضعیت اقتصادی شکننده و بدهیهای سرسام آور به چین در قرارداد سی پک در شرف وقوع است