زندان هایی که منشاء نیروهای تروریستی است

رعب و وحشت از فرار زندانیان داعشی در شرق سوریه

۰۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۰۰۹۳۶۳ اخبار اصلی خاورمیانه
به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، از زمان این حمله، جنگ بین نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای داعشی بیش از ۱۲۰ نفر کشته شده اند. هزاران نفر از ساکنان محله های اطراف نیز مجبور به ترک خانه های خود شده اند.
رعب و وحشت از فرار زندانیان داعشی در شرق سوریه

نویسنده: ماری وردیه

دیپلماسی ایرانی: نبردها در شرق سوریه و بعد از فرار زندانیان داعشی از زندانی در حسکه همچنان ادامه دارد و تاکنون بیش از 120 کشته بر جای گذاشته است؛ حدود شش روز پس از حمله داعش به زندان گویران، جنگ سخت بین نیروهای داعشی و نیروهای دموکرات کردستان سوریه در شمال شرق سوریه، ادامه دارد.

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، از زمان این حمله، جنگ بین نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای داعشی بیش از 120 نفر کشته شده اند. هزاران نفر از ساکنان محله های اطراف نیز مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

کارشناسان تصور می کنند که دیر یا زود زندان‌های شلوغی که حدود 12هزار جنگجو یا حامی داعش را در خود جای داده است، مورد حمله قرار خواهند گرفت.

در گزارش سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر در مارس 2021، در اردوگاه هایی که خانواده ها، زنان و کودکان محبوس هستند،  بیش از 63 هزار نفر مستقر هستند.

داعش پس از از دست دادن کنترل ارضی تحت تصرف خود در سال 2019 توانست سلاح های خود  را در انبارهای غیرمتمرکز حفظ کند و توانست در زندان هایی که شور جهادی را تقویت می کنند و در بین جمعیتی که در شرایط سخت امنیتی و اقتصادی زندگی می کنند، عضوگیری کند.

بادران چیا، کرد سوری و معاون اداره خودمختار کردستان سوریه، می گوید: «مدیریت این زندان ها بار سنگینی برای نیروهای کرد است. جامعه بین‌المللی، به‌ویژه کشورهایی که اتباع آنها در اردوگاه‌ها و زندان‌ها به سر می‌برند، در انجام مسئولیت‌ها کوتاهی می‌کنند. این مشکل اگر حل نشود، نه تنها برای ما، بلکه برای بقیه جهان عواقب خواهد داشت.»

ژرم دروون، تحلیلگر نیروهای جهادی در گروه بین المللی بحران، نیز معتقد است که کشورهای غربی با به تعویق انداختن بازگرداندن نیروهای جهادی و خانواده‌هایشان، گسترش داعش را ترغیب می کنند. برخی مانند انگلیس که چند صد نیروی جهادی را سلب تابعیت کرده است، نسلی از مبارزان بی تابعیت را ایجاد می کنند. و تهدید تروریستی را با این گروه از کهنه سربازان جهادی اروپایی در زندان ها و شاید در میان فراریان حفظ می کنند.

منبع: لاکروا / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: سوریه عراق ارتش سوریه ارتش عراق داعش تروریست های داعش فرار داعشی ها عراق و سوریه زندان حسکه


( ۲۲ )

نظر شما :

ایرانی ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۷
کردها با توجه به خشونتی که این گروه ایجاد میکنن و اینکه کشورهای غربی و عربی و آسیای میانه و ترکیه و ... اتباع خودشون رو تحویل نمیگیرن، از این فرصت باید در جهت خلاص کردن هرچه بیشتر افرادی که دست به اسلحه بردن استفاده کنن.
علی روحانیان ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۱:۵۹
رعب و وحشت اصلی باید از سربازان امریکا ونوکران تروریست وقاچاقچیشان باشد، والا داعشی ها بعد از چند سال زندان که همگی دچار بیماری شده اند و حال راه رفتن ندارند ، فقط شیاطین مسیحی با ایجاد رعب و وحشت اهالی بومی را فراری میدهند و در عوض تروریستهای پ.ک.ک. را جایگزین میکنند. تا دولت مسیحی که پاپ هم چند ماه پیش از اربیل مژده انرا داد (و از تمام مسیحیان اسوری وکلدانی ) خواست تا به سرزمینهای مسیحی برگردند (شمال عراق وسوریه ) وکشور مسیحی تشکیل دهند.
خسرو ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۹
به نظر میرسد ypg و پ ک ک با دستور امریکا داعشی ها را آزاد کرده اند تا آنها را موی دماغ دولت عراق و سوریه کنند و مخصوصا با ارتکاب قتل عام در نجف و کربلا فتنه جنگ مذهبی را روشن کنند و داعشی ها در قدم اول انتقام سالها شکنجه و کشتار در زندانها توسط کردها را میگیرند
ابراهیم قدیمی ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۱
این داعشی ها وانچنانکه در اخبار خواندهام با تعداد زیادی گودک همراه هستند بهتر است به سوریه تحویل داده شود۔ضمن بررسی انها از طریق سازمانهای بین المللی مربوطه در مورد انها اقدام مقتضی صورت گیرد۔