امیرعبداللهیان: روابط راهبردی تهران و مسکو تامین کننده منافع دوکشور و دو ملت است

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۲ کد : ۱۹۹۵۳۲۲ سرخط اخبار

سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.
خبرگزاری میزان - طبق اعلام خبرگزاری خانه ملت، لوان جاگاریان سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار روابط ایران و روسیه را مستحکم و راهبردی دانست و گفت: «روابط پایدار و دیرینه دو کشور، نشان از پیوند عمیق در اشتراکات جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه است».

امیرعبداللهیان روابط راهبردی تهران و مسکو را تامین کننده منافع دوکشور و دو ملت دانست.

وی با اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در مجلس یازدهم، بر توسعه مناسبات پارلمانی فیمابین تاکید کرد و افزود: «اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه و تقویت همه جانبه روابط و همکاری با روسیه قرار دارد و گسترش همکاری‌های پارلمانی پشتوانه مهمی برای تقویت مناسبات دوستانه دو کشور است».

وی با اشاره به خطای امارات در برقراری روابط رسمی با رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: «پیامد عادی سازی روابط امارات با رژیم اشغالگر قدس و باز کردن پای اسراییل به منطقه خلیج فارس، تشدید ناامنی منطقه است».

در این دیدار لوان جاگاریان سفیر روسیه ارتقاء مراودات اقتصادی میان دو کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: «وضعیت همکاری‌های دوجانبه مطلوب و رو به گسترش است و روسیه توجه زیادی به توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران دارد».
وی اظهار داشت: دیدار‌ها و ملاقات‌های پارلمانی در سطوح مختلف با هماهنگی و برنامه ریزی‌های انجام شده بین دو کشور در جریان است. روسیه از همکاری‌های همه جانبه با ایران استقبال می‌کند».

در این دیدار؛ آخرین مناسبات پارلمانی، منطقه‌ای و بین المللی از جمله تحولات در سوریه، یمن و پیامد رفتار امارات متحده عربی در منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


( ۲ )

نظر شما :