واکنش تند مولوی عبدالحمید به اقدام نشریه شارلی ابدو: اهانت به مقدسات تروریست‌پروری است

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۰:۵۴ کد : ۱۹۹۵۲۵۸ سرخط اخبار

ایرنا نوشت: مدیرحوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم اسلام (ص) سبب تقویت افراط‌گرایی و تروریسم در جهان می‌شود.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهارداشت: هیچکدام از تمدن‌ها و قوانین جهان به بشر آزادی مطلق ندادند که افراد به بهانۀ «آزادی» به دیگران اهانت کنند و آزادی واقعی و اصلی آن است که به بشریت اهانت صورت نگیرد.
وی تاکید کردند: آزادی‌ که در آن احساسات بیش از یک‌و نیم‌ میلیارد مسلمانان و سایر انسان‌های آزاده جهان جریحه‌دار شود آزادی نیست و چنین آزادی‌ هم محکوم است. 
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: همان‌طور که مسلمانان اجازه ندارند به مقدسات هیچ‌یک از ادیان سماوی و غیرسماوی اهانت کنند و قرآن مجید نیز مسلمانان را حتی از اهانت به بت‌ها و معبودان باطل برحذر داشته نباید به دیگران هم اجازه داده شود به قرآن کریم، پیامبر اسلام(ص) و سایر مقدسات مسلمانان اهانت کنند.


وی تاکید کرد: اهانت به مقدسات به‌نوعی تروریست‌پروری و برخلاف امنیت جهان و امنیت کشورهایی است که این اهانت‌ها در آن کشورها صورت می‌گیرند.

مولوی اسماعیل زهی ضمن ابراز نگرانی از تشدید مجدد کرونا در بعضی نقاط کشور عموم مردم را به رعایت توصیه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها توصیه کرد.

216216


( ۱ )

نظر شما :