آمریکا بدون لغو تحریم‌ نمی‌تواند به برجام بازگردد

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۰ کد : ۱۹۹۵۰۳۹ سرخط اخبار

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اجازه نمی‌دهد که طرفین مقابل از برجام سوءاستفاده کنند، گفت: آمریکا بدون لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، نمی‌تواند به برجام بازگردد.

آمریکا بدون لغو تحریم‌ نمی‌تواند به برجام بازگرددبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای محمد حسن آصفری در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفتگو، با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران اظهار کرد: بر اساس توافق‌نامه برجام، آژانس بین المللی انرژی اتمی وظیفه دارد که بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت داشته باشد و در همین چارچوب ایران تاکنون همکاری‌های خوبی با آژانس داشته است، چنانکه در طول این مدت بار‌ها شاهد بازرسی‌های سرزده بازرسان آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران بوده ایم.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر هرگاه مقامات فعلی و قبلی آژانس به ایران سفر کرده‌اند در گزارش‌های سفرشان تاکید کرده‌اند که فعالیت‌های ایران در چارچوب برجام است، خاطر نشان کرد: متاسفانه علیرغم اینکه ایران به تعهدات خود عمل کرده و همکاری خوبی با آژانس داشته است، ولی غربی‌ها و آژانس بین المللی انرژی اتمی از میزبانی خوب ایران سوء استفاده کرده و از این موضوع به غلط برداشت کرده اند که ایران در مقابل فشار‌ها و خواسته‌های آن‌ها کوتاه آمده است.
آقای آصفری با تاکید بر اینکه با توجه به فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و دبیر کل سازمان ملل باید نسبت به رفع تحریم‌ها علیه ایران اقدام کنند، ادامه داد: در ارتباط با موضوع اختلافی که بین ایران و آژانس نیز وجود داشت، دو طرف به توافق رسیدند و بیانیه‌ای را در این زمینه منتشر کردند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه باید دید که برخی از کشور‌های غربی چگونه می‌خواهند بار دیگر از گزارش آژانس در راستای منافع خود و افزایش فشار به ایران استفاده کنند، در مورد انتشار برخی از اخبار مبنی بر بازگشت آمریکا به برجام تاکید کرد: لازمه بازگشت آمریکا به برجام این است که این کشور در ابتدا تمام تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را لغو کند.
وی ادامه داد: اگر آمریکا با نقشه اروپایی‌ها بخواهد به برجام بازگردد و در این فرآیند از مکانیزم ماشه علیه ایران استفاده کند، ایران این موضوع را به هیچ عنوان آن را قبول نخواهد کرد و اجازه نمی‌دهد که طرفین مقابل از برجام سوء استفاده کنند و همچنین آمریکا بدون لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، نمی‌تواند به برجام بازگردد.

کلاه گشاد رژیم اسرائیل بر سر امارات
عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها تاکید کرد: کشور‌های منطقه باید بدانند آسیب‌های ارتباط امارات با رژیم صهیونیستی نصیب آن‌ها هم خواهد شد و دود آن فقط به چشم امارات نخواهد رفت.
آقای محمد حسن آصفری با اشاره به اقدام خائنانه امارات متحده عربی در علنی کردن روابط خود با رژیم صهیونیستی، گفت: اقدامی که ابوظبی انجام داد، اقدامی نیست که کشور‌های منطقه نسبت به آن ساکت بنشینند.
وی با اشاره به نشست اخیر دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیروت، افزود: کشور‌های عرب منطقه، اجلاس کشور‌های مسلمان، اتحادیه بین‌المجالس کشور‌های اسلامی باید نسبت به اقدام امارات موضع گیری کنند.
آقای آصفری با بیان اینکه اسرائیلی‌ها کلاه گشادی را بر سر امارات می‌گذارند، گفت: تبعات این توافق و پس لرزه‌های آن دامن گیر کشور‌های کوچک منطقه به ویژه کشور‌های کوچک حوزه خلیج فارس خواهد شد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تفکر از نیل تا فرات را در افکار خود می‌پروراند که محقق نشد، افزود: هرگونه اقدامی برای چراغ سبز نشان دادن به رژیم صهیونیستی مطمئناً خودکشی است و تیر خلاص به خود زدن است.
وی با بیان اینکه کشور‌های منطقه باید نسبت به اقدام امارات موضع گیری کنند، تاکید کرد: کشور‌های منطقه باید بدانند آسیب‌های ارتباط امارات با رژیم صهیونیستی نصیب کشور‌های دیگر هم خواهد شد و دود آن فقط به چشم امارات در آینده نخواهد رفت.
عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه راه جبران خیانت امارات، ابراز پشیمانی و اعلام برائت از رژیم اسرائیل است، اظهار کرد: امیدوارم که امارات زودتر بیدار شود، ما علاقه‌مند هستیم با همه کشور‌های همسایه ارتباط داشته باشیم و جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد امنیت در منطقه است.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، صبرا و شتیلا و دیگر مناطق، با گذر زمان از بین نخواهد رفت، تصریح کرد: با توجه به بیانات رهبری معظم انقلاب، امیدواریم امارات متوجه اشتباه خود شود و تا دیر نشده، بیش از این صحنه را برای سوء استفاده رژیم صهیونیستی در منطقه ندهد.


نظر شما :