ائتلاف ضدداعش: مشکلی با الحشد الشعبی نداریم/دیگر لزومی به ماندن نیروهای ائتلاف در عراق نیست

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۸ کد : ۱۹۹۵۰۳۸ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: ژنرال مایلز کگینز سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در عراق تاکید کرد ائتلاف متبوعش مشکلی با نیروهای الحشد الشعبی ندارند.

کگینز افزود: الحشد الشعبی نقش بزرگی در نبرد علیه گروه تروریستی داعش ایفا کرد و جان‌فشانی‌ها و شهدای بسیاری در این راه نثار کرد، تلفات نیروهای عراقی به دلیل اینکه به صورت زمینی با داعش در حال نبرد بودند، بسیار فراتر از تلفات ماست.

ژنرال کگینز تاکید کرد: ما مشکلی با الحشد الشعبی نداریم، بخش بزرگی از نیروهای حشد در مناطق‌شان برای حفاظت از آن مستقر هستند، حشدی هم حفاظت از عتبات مقدسه را برعهده دارد که آنها نقش برجسته‌تری دارند همچنین حشدی از اهل سنت هم وجود دارد، حشد تنها محدود به شیعه نیست.

وی افزود: پس از نابودی خطر داعش که تلاش می کند بازگردد و مناطق نفوذی برای خود ایجاد کند، دیگر لزومی به باقی ماندن نیروهای ائتلاف بین المللی ضدداعش در عراق نیست، عناصر داعش الان در خارج از شهرها در صحرای حمرین و الانبار حضور دارند، ما معتقدیم که تقویت نوار مرزی با سوریه به صورت دائمی امری ضروری است و داعش دیگر نمی تواند به راحتی از مرزها عبور کند.

سخنگوی ائتلاف ضدداعش با بیان اینکه این ائتلاف، نیروهای عراقی را به ابزارهای پیشرفته‌ای در برج‌های مراقبتی برای ممانعت از ورود داعش از مرزها تجهیز کرده اند، اظهار داشت: ائتلاف ضدداعش بدون موافقت دولت عراق حملاتی در داخل این کشور انجام نمی دهند، حملاتی که خارج از عراق علیه هر گروهی انجام می شود، توسط هواپیماهای این ائتلاف صورت نمی گیرد؛ ما تنها برای مبارزه با داعش در این کشور حضور داریم.

وی پیشتر تاکید کرده بود که الحشد الشعبی و ائتلاف ضدداعش در چارچوب عملیات نظامی مشترک علیه داعش با هم شراکت اساسی دارند.


نظر شما :