واکنش اسرائیلی ها به شلیک موشک های سپاه از قعر زمین

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۱ کد : ۱۹۹۳۸۹۱ سرخط اخبار

 به گزارش روز چهارشنبه تلویزیون دولتی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تمریناتی که یک ماکت از ناو هواپیمابر در تنگه هرمز نیز جزو آن بود، برای اولین موشک بالستیکی را از قعر زمین پرتاب کردند.

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، روزنامه صهیونیستی تایمز آف اسرائیل، در واکنش به رزمایش هفته گذشته پیامبر اعظم ۱۴نوشت: در رزمایش «پیامبر اعظم ۱۴» که همزمان با فشار ایالات متحده به تجدید تحریم تسلیحاتی ایران برگزار شد، قایق تندرو تهاجمی و پهبادهای تهاجمی به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی حمله کردند.

واکنش اسرائیلی ها به شلیک موشک های سپاه از قعر زمین

به گزارش روز چهارشنبه تلویزیون دولتی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تمریناتی که یک ماکت از ناو هواپیمابر در تنگه هرمز نیز جزو آن بود، برای اولین موشک بالستیکی را از قعر زمین پرتاب کردند.

این آخرین مرحله از عملیاتی بود که روز گذشته، با توجه به پرتاب موشک ها، دو پایگاه آمریکایی موقتا بحال آماده باش درآمدند.

فیلمی که پهبادهای سپاه تهیه کردند، نشان می داد که دو موشک بالستیکی از مواضع استتار شده در جایی که بنظر می رسید کویری در نواحی مرکزی ایران باشد، پرتاب شده اند و در پس آن گردوخاک بهوا بلند شده است.

سرتیپ امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت پرتاب موشک ها روز چهارشنبه صورت گرفته است. او از تلویزیون صداوسیمای ایران گفت این اولین بار بوده که سپاه چنین اقدامی انجام داده، اگرچه گفته شده است که شبه نظامیان سپاه پاسداران صاحب پایگاه های وسیع زیرزمینی تسلیحات موشک بالستیکی اند.

گذشته از این، بنا به گزارش تلویزیون دولتی ایران، پهبادها پلِ ناو هواپیمابر ساختگی را هدف گرفتند. گزارشگر مزبور اما فیلم هوایی پرتاب موشک و یا حمله پهبادی را نشان نداد، و موشک هایی که در رزمایش بکار رفته بودند را مشخص نکرد. با این حال، هدف صریح رزمایش، انتقال پیامی روشن به ایالات متحده بوده است.

یک خبرگزاری نیمه رسمی نزدیک به سپاه پاسداران، شبانه نمای گرافیکی را منتشر کرد که فوتوشاپ تصویری از ناو هواپیمابر آمریکایی به شکل تابوت، و بر روی آن یکرشته علائم نشانه گیری از دوربین تفنگ رسم شده، و زیرنویس آن عبارتی از آیت الله علی خامنه ای بود که عهد کرد انتقام فرمانده عالیرتبه ایران که در ماه ژانویه با پهباد ایالات متحده شهید شد را بگیرد.

این رزمایش و رویکرد آمریکا به آن بر تداوم خطر زدوخورد نظامی میان ایران و ایالات متحده در پی شماری حوادث خشونت آمیز سال گذشته که به حملهٔ پهبادی ژانویه انجامید، تاکید می گذارد. تهران به آن حمله با شلیک موشک های بالستیک پاسخ داد که طی آن دهها تن از نیروهای آمریکایی در عراق مجروح شدند.

اگرچه پاندمی کرونا ماهها است ایران و ایالات متحده هر دو را در تنگنا قرار داده، با اصرار آمریکا به تحدید تحریم تسلیحاتی چندین سالهٔ سازمان ملل بر تهران، که قرار است در ماه اکتبر خاتمه یابد، درگیری های فزاینده ای شکل گرفته است. حادثه اخیر بر فراز سوریه، که طی آن جت جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی نزدیک شد، نیز تنش ها را تجدید کرده است.

روزنامه صهوینیستی تایمز در پایان نیز می نویسد: رزمایش اخیر ایران بار دیگر نشان داد که قدرت موشکی این کشور فراتر از انتظارات است و می تواند هر قدرتی را تهدید کند.


( ۲۵ )

نظر شما :

خالی باشه بهتره ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۹
این موشک ها از سیلو نبوده اینها مثل دانه دفن شده بودند