کشور را نباید معطل وعده‌های توخالی اروپایی‌ها نگاه داشت

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۰ کد : ۱۹۹۳۸۸۹ سرخط اخبار

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه مسئولان و مقامات دولتی موظف هستند به نقشه راهی که رهبر انقلاب در حوزه نحوه تعامل و برخورد با غرب ترسیم کرده‌اند، عمل کنند، گفت: همچنین نباید توان و وقت جمهوری اسلامی را وقف وعده‌های توخالی غرب کرد.
ابوالقاسم رئوفیان در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای اینکه اجازه ندهند جمهوری اسلامی ایران از برجام نفع ببرد، مرتب کارشکنی کردند، حتی آنها به این هم قائل نیستند که منافع ایران در کمترین سطح تأمین شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همیشه از بابت بدعهدی‌ و بدذاتی آمریکایی‌ها اظهار نگرانی کرده‌اند و همچنین ایشان نسبت به دوپهلو بودن و احتمال رخنه در توافقنامه برجام هشدار داده‌اند؛ بنابراین کسانی که این قرارداد را تنظیم کرده‌اند باید بیشتر از اینها هوشیار و مراقب می‌بودند تا احتمال هرگونه رخنه در آن از سوی طرف‌های مقابل به حداقل کاهش می‌یافت.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه رهبر انقلاب در برخی از سخنرانی‌هایشان برجام را خسارت محض عنوان کردند، یادآور شد: رهبر انقلاب نقشه راهی را برای مسئولان ترسیم کرده‌اند و پیش روی آنها قرار داده‌اند؛ بنابراین نباید تحلیل‌گران، مسئولان و فعالان سیاسی در داخل چه موافق و چه مخالف برجام تلاش کنند سخنان رهبر انقلاب را در روز عید قربان به نفع خود مصادره سازند.

رئوفیان با اشاره به این مطلب که نباید کشور را معطل وعده‌های اروپایی‌ها نگاه داشت تا اینکه دید آیا آنها به وعده‌های خود عمل می‌کنند یا خیر گفت: بجای معطل نگاه داشتن کشور در این شرایط باید سیاست درون‌زایی و تکیه بر داشته‌های داخلی را مدنظر قرار داد و علاوه بر این بهتر است در کنار سیاست درون‌زایی، سیاست برون‌نگری را هم مورد توجه قرار داد؛ منظور از سیاست برون‌نگری این است که با اتکا به داشته‌های داخلی مسائل بیرونی را هم مدنظر قرار دهیم و بهترین‌هایش را برداشت کنیم و راهمان را پیش ببریم تا معطل غرب نمانیم.

وی با بیان اینکه مسئولان و مقامات دولتی موظف هستند به نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه نحوه تعامل و برخورد با غرب ترسیم کرده‌اند، عمل کنند، عنوان کرد: مسئولان هرگز نباید توان و وقت جمهوری اسلامی را وقف وعده‌های توخالی غرب کنند.


( ۱ )

نظر شما :