نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس: با مذاکره می‌خواهند چتر حمایتی ایران از سر جبهه مقاومت برداشته شود

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۷ کد : ۱۹۹۳۸۸۵ سرخط اخبار

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس یکی از اهداف کشورهای غربی به خصوص آمریکا در مذاکره را حذف چتر حمایتی جمهوری اسلامی از سر جبهه مقاومت عنوان کرد و گفت: امروز جبهه مقاومت با محوریت ام القری‌ ایران اسلامی در حال رشد، شکوفایی و بالندگی‌ است در حالی که رژیم صهیونیستی رزوشمار انحطاط خود را آغاز کرده است.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در روز عید قربان گفت: مقام معظم رهبری مانند همیشه مسیر اصلی حرکت کشور را در عرصه های مختلف از جمله در ارتباط با جبهه استکبار ترسیم نمودند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا افزود: واژه ها برای مستکبرین خیلی تفاوتی ندارند، جنگ، صلح یا مذاکره. زمانی که هر کدام منافع آن ها را تامین کند از آن واژه استفاده می کنند، اگر منافع آن ها با صلح تامین شود پرچم صلح برافراشته کرده یا اگر منفعتشان با مذاکره باشد پرچم مذاکره به دست می گیرند، موضوع مذاکره از سوی آن ها نیرنگی بیش نیست چرا که در مذاکره فقط منفعت خود را جست وجو می کنند در حالی که مذاکره خود اصولی دارد.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: تجریه تاریخی انقلاب اسلامی نشان داده است که آمریکا به این اصول و استانداردهای مذاکره متعهد نیست، آن ها در مذاکره صرفا چندین هدف را برای خود دنبال می کنند، هدف اول پیشگیری از رشد و بالندگی ایران اسلامی است، آن ها علاقه دارند ما کشوری وابسته باشیم نه وارسته، چرا که وابستگی موجب خرسندی آن ها و وارستگی اسباب آشفتگی آن ها را فراهم می سازد، کشور و جامعه ای که وابسته باشد شکننده است، تصور کنید من به عصای دستم متکی باشم، حال فردی مرا تهدید می کند که این عصا را از دستت می گیرم، من حاضر هستم هرچه دارم بدهم تا عصا را از من نگیرد چون که اگر عصای خود را از دست بدهم نقش بر زمین خواهم شد.

منتظری عنوان کرد: آن ها در مذاکره قصد دارند عصای دست ما شوند تا هر وقت خواستند ما را بر زمین بزنند، استقلال و عزت ما اقتضا می کند که همین روند وارستگی را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: هدف دیگر آن ها پیشگیری از رشد علمی همه جانبه ایران اسلامی در بخش های مختلف صنعتی، نظامی، هوا فضا، هسته ای و علمی است، آن ها می خواهند کشور ما از نظر علمی عقب افتاده باشد، اما وقتی شاهد پیشرفت های جمهوری اسلامی بودند به وحشت افتادند، هدف دیگر آن ها در مذاکره دعوت به عقب نشینی از اصول، ارزش ها و دستاوردهایی است که آرمان ما بوده و است.

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: در آغاز جنگ تحمیلی به دلیلی وابستگی که پیشتر به دیگران داشتیم سیم خاردار نداشتیم، اما وقتی امروز موشک ما از درون زمین شلیک می شود  جبهه استکبار پریشان می شود، آن ها در مذاکرات قصد دارند که ما دست از پیشرفت برداریم و به وضع موجود قانع باشیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت: هدف دیگر آن ها این است چتر حمایتی جمهوری اسلامی از سر جبهه مقاومت برداشته شود، در حالی که امام(ره) از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی نجات قدس شریف را به عنوان یک آرمان اساسی مطرح کردند، امروز شاهد هستند جبهه مقاومت با محوریت ام القری‌ ایران اسلامی در حال رشد، شکوفایی و بالندگی‌ است در حالی که رژیم صهیونیستی رزوشمار انحطاط خود را آغاز کرده است، در یک کلام در مذاکره قصد دارند ما را خلع سلاح کنند.

منتظری تاکید کرد: مقام معظم رهبری قاعده مذاکره را نفی نکردند، بلکه استثنایی برای آن قائل شدند که آن استثنا هم آمریکا و رژیم صهیونیستی است، استثنا بودن این دو هم به دلیل خصلت ها و روند غلطی است که در پیش گرفتند، بهترین روش برای عزت و سربلندی ما ادامه همین مسیر شایسته ای است که ملت ایران با تکیه بر ظرفیت های داخلی آغاز کرده و هر روز هم به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا می کنند، مذاکره با آن ها برای ما سودی نخواهد داشت و حیله کهنه است که نخ نما شده است.

وی همچنین با اشاره به سخنان رهبری انقلاب در خصوص برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال بیان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری فصل الخطاب است که فرمودند هرچه ستاد ملی کرونا تشخیص دهد من از آن تبعیت می کنم، آقا مسیر را روشن کردند، اگر مراسم ها برگزار می شود باید اصول و پروتکل های بهداشتی همچون فاصله گذاری، پرهیز از طولانی شدن زمان مراسم، توجه به برگزاری مراسم در مکان های سرباز و پرهیز از اطعام دهی به صورت  سنتی در داخل تکایا و مساجد مورد توجه قرار گیرد.

منتظری اظهار کرد: اگر قرار است پذیرایی شکل بگیرد چقدر خوب است که مانند کمک مومنانه ماه مبارک رمضان هزینه ها به نیازمندان اختصاص داده شود، همه به حال و هوای معنوی ماه محرم نیاز داریم ولی شرایط کنونی ایجاب می کند با توجه به نکات و استانداردها از برکات این ماه سود ببریم.


نظر شما :