پارلمان اروپا خواهان روشن شدن سرنوشت ولیعهد سابق سعودی شد

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۹۹۳۷۶۱ سرخط اخبار

بزرگترین فراکسیون در پارلمان اروپا خواهان اطلاع یافتن فوری از سرنوشت ولیعهد سابق عربستان و حفظ جان وی در برابر اقدامات محمد بن سلمان شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، حزب مردم، بزرگترین فراکسیون در پارلمان اروپا از سرنوشت محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان به ویژه بعد از بیماری قلبی شدیدی که در نتیجه اهمال‌کاری مقامات سعودی دچار آن شده، ابراز نگرانی کرد.

این حزب از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان خواست از نابودی دشمنان سیاسی‌اش دست بردارد.

در بیانیه این حزب آمده است: بازداشت محمد بن نایف موجب نگرانی قانونگذاران اروپایی است. ما از رهبران عربستانی می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی در زمینه حقوق بشر از طریق برگزاری محاکمه مستقل و شفاف احترام بگذارد. محمد بن نایف دوست قدیمی غرب و اروپا است و بسیار ناراحت کننده است که از رنج‌هایش در زندان به دلایل نامشخص بشنویم.

روزنامه واشنگتن‌پست اخیرا به نقل از منابع سعودی و آمریکایی نوشت: کمیته مبارزه با فساد وابسته به ولیعهد سعودی درحال پایان تحقیقات مفصل درباره فساد و خیانت محمد بن نایف است.

این روزنامه نوشت این کمیته می‌خواهد بن نایف را به اختلاس ۱۵ میلیارد دلار متهم کند.

اخیرا نیز خبرگزاری رویترز اعلام کرد کاربران عربستانی در توییتر هزاران توییت را منتشر کرده و ولیعهد سابق و معاونش سعد الجبری را به فساد متهم کردند.

به گفته منابع سعودی این تحرکات علیه بن نایف برای خدشه‌دار کردن وجهه وی و تلاش بن سلمان برای دور کردن رقبایش از تخت پادشاهی است.


( ۲ )

نظر شما :