نقطه اتصال ایران و عراق به یکدیگر، فرهنگ و مبارزه با تروریسم است

۰۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۳ کد : ۱۹۹۳۵۵۶ سرخط اخبار

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای ایران و عراق یک نقطه مشترک در مبارزه با تروریسم و به خصوص داعش دارند و صحبت‌های الکاظمی در تشکر از ایران برای کمک به عراق در مبارزه با داعش شنیدنی بود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص سفر مصطفی الکاظمی- نخست‌وزیر عراق به ایران و دیدار این مقام عراقی با مسئولان کشورمان، اظهار کرد: در شرایط حال حاضر یکی از راه‌های تنفسمان که بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم، استفاده از ظرفیت‌های ۱۵ کشور همسایه است و ایران جز معدود کشورهایی است که این تعداد همسایه دارد.

وی افزود: از این لحاظ که ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در تولید محصولات بالاتر از سایر همسایه‌های خود است برای افزایش صادرات و ارز آوری بیشتر می‌توانیم ارتباط سازنده با کشورهای همسایه و از جمله عراق داشته باشیم و از پتانسیل این کشورها بهره ببریم.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقطه اتصال ایران و عراق به یکدیگر فرهنگ و مبارزه با تروریسم است، تصریح کرد: ظرفیت بسیار خوب مذهبی، تاریخی و ...که با کشورهای همسایه و از جمله عراق داریم بهترین فرصت است که صادرات اقلامی که در کرونا ضربه خوردند را افزایش دهیم و از این طریق یک جایگزین خوب برای نفت پیدا کنیم. مقداری پول هم در عراق داریم که باید تکلیفش هر چه زودتر معلوم شود و در سفر نخست‌وزیر عراق به ایران نیز در این خصوص مذاکرات سازنده‌ای شد.

ابوترابی گفت: در این سفر همچنین در خصوص رونق گردشگری دو کشور گفتگوهای مثبتی شد و ایران و عراق بر تداوم گردشگری مذهبی تاکید کردند.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: هر دو کشور یک نقطه مشترک در مبارزه با تروریسم و به خصوص داعش دارند که برای مقابله با داعش، ایران و عراق کمک‌های زیادی به یکدیگر کردند و صحبت‌های الکاظمی در تشکر از ایران برای کمک به عراق در مبارزه با داعش شنیدنی بود.

وی افزود: سردار سلیمانی میهمان رسمی عراق بود که توسط آمریکایِ متجاوز به شهادت رسید که در این خصوص دولت عراق باید حساسیت بیشتری نشان دهد. ایران و عراق باید برای اخراج هر چه زودتر آمریکایی‌ها از عراق همکاری روز افزونی داشته باشند چرا که آمریکا حامی اصلی داعش و تروریسم در منطقه است که البته در سفر نخست‌وزیر عراق در این باره هم رایزنی شد.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :