پلوسی کرونا را «ویروس ترامپ» خواند

۰۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۱ کد : ۱۹۹۳۵۱۱ سرخط اخبار

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کرونا ویروس را " ویروس ترامپ " خواند و بار دیگر از نحوه عملکرد ترامپ در مقابله با این بیماری به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  ، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کرونا ویروس را " ویروس ترامپ " خواند و بار دیگر از نحوه عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور در مقابله با این بیماری به شدت انتقاد کرد.
پلوسی در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد با توجه به سخنان امروز رئیس جمهور گمان می‌کنم وی به اشتباهاتی که تاکنون در استفاده از ماسک مرتکب شده و اینکه کرونا شوخی نیست اذعان کرد.

وضع این همه گیری به علت کوتاهی و اهمال ترامپ پیش از آنکه بهتر شود بدتر شده است و در حقیقت، این ویروس ترامپ است.
پلوسی این اظهارات را در واکنش به سخنان بامداد سه شنبه دونالد ترامپ در کاخ سفید مطرح کرد که در جریان آن ترامپ از استفاده از ماسک دفاع کرد و از آمریکایی‌ها خواست برای مقابله با این بیماری ضمن شستشوی دست‌ها فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.
پلوسی در گفتگو با سی ان ان گفت اگر ترامپ ماه‌ها پیش گفته بود بیائید از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را به جای برگزاری تجمعات رعایت کنیم، امروز شمار بیشتری از شهروندان از وی دنباله روی کرده بودند.
پلوسی در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره اینکه آیا به اعتقاد وی هزاران آمریکایی به دلیل نوع واکنش ترامپ به این بیماری جان خود را از دست داده اند افزود: بله این چیزی است که من می‌گویم و گمان می‌کنم کاملا واضح و مشخص است. 
این سخنان یکی از شدیدترین انتقاد‌ها از نحوه عملکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا بود که دموکرات‌ها معتقدند کاخ سفید می‌توانست قاطعانه‌تر با این بیماری برخورد کند.
انتقاد از بی اعتنایی گذشته ترامپ به استفاده از ماسک و واکنش تند برخی از دستیارانش به مقامات بهداشتی همچون آنتونی فائوچی در حالی مطرح می‌شود که موارد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا به ویژه در بخش‌های جنوبی و غرب این کشور به اوج خود رسیده است.


( ۲ )

نظر شما :