ظریف: همه در یک کشتی نشسته‌ایم / برجام تحمیلی بر آمریکا بود

۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۹۹۲۹۳۶ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به انتقادات نمایندگان مجلس گفت: ما در یک کشتی نشسته ایم و با هم هستیم؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی اصولگرا، لیبرال، اصلاح طلب، انقلابی و غیرانقلابی نمی شناسند، با کل ایران، تمامیت ارضی و جغرافیایی ایران مخالفند.

ظریف در بخش دوم توضیح گزارش خود از تحولات بین المللی و سیاست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما آمدیم با همکاری هم آینده بهتری را برای کشور بسازیم، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر شما هم گزارش ملاقات های ظریف را خوانده بودید و برخوردهای او را با طرف خارجی دیده بودید، مانند ما او را شجاع، صادق و انقلابی می دانستید؛ آنچه که اتفاق افتاد آن نبود که شما گفتید، من هیچگاه مسائل داخلی را به خارج نبردم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: هرچه که گفتم مقام معظم رهبری شنیدند، اگر دروغ گفتم ایشان گفتند صادق هستم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل سیاست های آمریکا بایستد، گفت: باید در همه موارد در برابر سیاست های آمریکا ایستادگی کنیم و هفته قبل دیدید که بنده در شورای امنیت سازمان ملل متحد چگونه در مقابل سیاست های آمریکا ایستادم و مسئولان وزارت امور خارجه هم به همین گونه عمل کردند.

ظریف یادآور شد: باید کاری کنیم که آمریکا نتواند از اقدامات ما برای اهداف خود استفاده کند و باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم قدرت جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان نهادینه کنیم و دوگانه سازی کاری از پیش نمی برد و باید سیاست خارجی در خدمت مقاومت باشد و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی در خدمت پیشبرد اهداف مردم ایران باشد و از تمام امکانات خودمان برای کمک به معیشت مردم و قدرت ملی ایران استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه کشور با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی و بنده هر هفته با هم نشست داشتیم و هماهنگی می کردیم، گفت: صحبت های منطقه ای با هماهنگی یکدیگر بود و آنهایی که ایشان، سیدحسن نصرالله و مقاومت عراق و لبنان و فلسطین را می شناسند و با آنها دم خور هستند، می دانند که روابط ما چگونه بود.

وی خطاب به نمایندگان افزود: بنده عرض کردم شما نمایندگان ملت هستید و ملت ما فهیم است و شما هم به عنوان نمایندگان ملت فهیم هستید و من در برابر نمایندگان با تمام خضوع حضور پیدا می کنم، اما شما به من ذلیل گفتید در صورتی که رهبری به من شجاع گفتند، به من دروغگو گفتید در صورتی که رهبری به من صادق گفتند. از انتقادها و تندی های شما تشکر می کنم، اما بدانید که همه ما در یک کشتی نشسته ایم و با هم هستیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه آمریکا؛ اصولگرا، لیبرال، اصلاح طلب، انقلابی و غیرانقلابی نمی شناسد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هم اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد و با کل ایران، تمامیت ارضی و جغرافیایی ایران مخالف است. همه با هم در یکی کشتی هستیم و اقتصاد را همه باید با هم پیش ببریم.

ظریف با اشاره به توجه ویژه این وزارتخانه به بخش خصوصی گفت: ما همه به حرکت های اقتصادی معتقدیم و در تمامی سفرها، بخش خصوصی همراه من بوده است و در دوران کرونا هم بیشترین سفرها را بنده به عنوان وزیر خارجه داشتم و به چندین کشور سفر و صلح افغانستان را نیز پیگیری کردیم. اگر مرزهای ترکمنستان به خاطر ویروس کرونا بسته شده، مشکل ما نیست.

وی با تاکید بر اینکه برجام تحمیلی بر آمریکا بود، تصریح کرد: تاریخ و آینده نشان خواهد داد که برجام سند افتخار ایران هست و خواهد بود و در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد.

کلید واژه ها: محمد جواد ظریف برجام


( ۳ )

نظر شما :