عضو هیئت رئیسه مجلس: آقای ظریف دلار ۲۱ هزار تومانی نتیجه مذاکرات شماست!

۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۶ کد : ۱۹۹۲۹۳۰ سرخط اخبار

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: آقای ظریف! شما باید تمرین کنید که حرف نماینده مردم را به گوش جان بخرید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در اخطاری با استناد به بند ج اصل 22 و بندهای 3، 5 و 16 اصل 3 و بند 8 اصل 43 قانون اساسی، گفت: آقای ظریف چگونه است زمانی که با 1+5 مذاکره می کنید لبخند به لب دارید اما با توپ پر به مجلس می آیید.

وی افزود: آقای ظریف ما خودی هستیم یا خیر. این چه لحن و ادبیاتی است؟ شما باید تمرین کنید که حرف نماینده مردم را به گوش جان بخرید.

سلیمی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف فرمودید مذاکره کرده‌اید تا فشار بر معیشت مردم کمتر شود اما آیا می‌دانید دلار به 21 تومان رسیده، این نتیجه مذاکرات شما است. آیا شما و آقای رئیس جمهور نمی‌دانید قیمت مسکن به کجا رسیده؟ این نتیجه عملکرد شما است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای رئیس جمهور هفته گذشته گفتند هر قدر فشار اقتصادی بیشتر شود باکی نیست، اما اگر آمریکایی‌ها در حوزه مسائل سیاسی اقدامی کنند آن موقع می‌توانید اقدام خاصی انجام دهید. شما فرمودید کلاه بر سر اوباما و آمریکا گذاشتید، اگر بر سر آنها کلاه گذاشتید چرا اکنون جرأت نکردید بعد از خروج آمریکا از برجام از آنها شکایت کنید. ترسیدید آنها از مکانیزم ماشه استفاده کنند.

وی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: شما در رابطه با دیپلمات‌های زندانی چه کردید در حالی که بیش از یک سال و اندی در زندان هستند، جنابعالی فرمودید اصلاح طلب و اصولگرا را نمی‌شناسید اما در متینگ‌های حزبی احزاب اصلاح طلب سخنرانی قرایی داشتید و می‌دانیم چه مطالبی را گفتید.

سلیمی افزود: شما گفتید آمریکا ابرقدرت نیست اما چرا در دانشگاه تهران، دانشگاهیان و ملت را از بمب آمریکایی ترساندید. تاریخ در مورد برجام قضاوت خواهد کرد اما نه آنگونه که شما فرمودید بلکه به گونه‌ای متفاوت.


( ۳ )

نظر شما :

بهروز ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۸
اره همش تقصیر ظریف هست. وگرنه تا حالا امریکا نابود شده بود دلار هم ۷ تومان مونده بود.
بنزینی بی سواد ۱۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۲
ما نمیدانیم آیا این نمایندگان در باغ هستند یا نه من اگر جای ظریف بودم پایم که از مجلس بیرون می گذاشتم استعفاء می دادم این همه به او دروغگو بگویند خوب اگر او دروغگو است چرا او را استیضاحش نمی کنند.نمایندگان در نزد خدا مسئول هستند که به قول حسین شریعتمداری یک انسان ساده گول غربیها راخورده و برجام را امضاء کرده است. و او را برکنار نمی کنند