تاکید مجدد پادشاه اردن بر مخالفت با طرح الحاق در کرانه باختری

۱۲ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۹۹۲۸۵۲ سرخط اخبار

پادشاه اردن بار دیگر مخالفت خود را با طرح اسرائیلی الحاق اعلام و بر ثبات موضع‌ امان نسبت به مساله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با جمعی از نظامیان در کاخ الحسینیه در امان، بار دیگر بر مخالفت اردن با طرح الحاق رژیم صهیونیستی و موضع‌گیری ثابت این کشور درباره مساله فلسطین تاکید کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر پادشاهی اردن، عبدالله دوم تاکید کرد: موضع‌گیری اردن نسبت به مساله فلسطین تغییر نکرده و نخواهد کرد، ما با هر گونه اقدام یک جانبه اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری مخالف هستیم.

پادشاه اردن در ادامه اظهار کرد: اردن بر دستیابی به هدف خود یعنی حمایت از منافع فلسطینی‌ها تاکید داشته و خواهد داشت، موضع‌گیری ما در مورد طرح الحاق که از فرصت‌های صلح و ثبات در منطقه می‌کاهد، ثابت است.

او همچنین تاکید کرد: هماهنگی مستمری با برخی کشورهای عربی و اروپایی برای رسیدن به این هدف وجود دارد.

پادشاه اردن ۱۶ ژوئن گذشته در رایزنی‌ها و دیدارهایی با کمیته‌ها و رهبران کنگره آمریکا که به صورت تلفنی و مجازی انجام شد، بر لزوم پایان یافتن درگیری‌های دو طرف فلسطینی-اسرائیلی بر اساس راه‌حل تشکیل دو کشور تاکید کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاریخ یکم ژوئیه را برای آغاز عملیات الحاق غور اردن و تمامی شهرک‌های موجود در کرانه باختری به اراضی اشغالی در چارچوب طرح معامله قرن اعلام کرد اما به دلیل وجود اختلاف‌نظرهایی در داخل کابینه تل‌آویو و نیز اختلافاتی با دولت آمریکا درباره زمان و جزئیات این عملیات بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرد.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :