هندوها: از ناامنی پاکستان تا شهروندی در هند

۰۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰ کد : ۱۹۹۲۶۵۳ اخبار اصلی عکس نوشته
در سال های گذشته بسیاری از هندوهای پاکستان خانه های خود را در این کشور ترک و به هند مهاجرت کرده اند و به رغم گذران عمر در اردوگاه های پناهجویان، از زندگی خود راضی تر هستند. دولت ملی گرای ناراندرا مودی، نخست وزیر هند، قانونی را برای هموار کردن مسیر اعطای شهروندی به شش اقلیت مذهبی مهاجر از افغانستان، بنگلادش و پاکستان که پیش از ۲۰۱۵ وارد خاک هند شده باشند، تصویب کرده است. البته این قانون شامل حال مسلمانان نمی شود و همین تبعیض علیه مسلمانان به تظاهرات گسترده در سراسر هند انجامیده است؛ اما به هر حال، تعهد مودی به پناهندگی هندوهای پاکستان، زندگی بسیاری از آنها را ساده تر کرده است. تصاویر توسط آنوشری فَدنَویس ثبت شده اند.
هندوها: از ناامنی پاکستان تا شهروندی در هند

کلید واژه ها: هندوهای پاکستان شهروندی هند ناراندرا مودی


( ۶ )

نظر شما :

خسرو ۰۸ تیر ۱۳۹۹ | ۲۰:۵۷
چرا با مسلمانان همدردی نمی شود ؟ مسلمانانی که از هند بخاطر فشار هندوهای افراطی اخراج می شوند و خانه و کاشانه شان سوخته یا غصب می شوند ، انسان نیستند ؟ دریغ و درد
علی ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۰
واقعا زندگی کنار کسایی که ادرار گاو را مقدس ترین تحفه الاهی میدانن ،وبا ادرار ومدفوع گاو شفا می یابند،وشپش ها را از تنشان جدا نمکنند گویا آنها اجدادشان است سهم خود را از بدن آنها برمیدارند،مردگان را سوزانده واسکلت نیم سوز را به رود گنگ انداخته وبا آب آن رود غسل کردن وبه نیت شفا خوردن،وبرای شادی روح خدایان فرزندانشان را قربانی کردن، وهزاران کوفت وزهر مار که میکنند ،با این زندگی پر از نکبت مسلمانها را هم نمی پسندند!!! خدا چقدر صبر دارد؟؟