روسیه: سخنان ساختگی آمریکا درباره لیبی و سوریه روابط را وخیم‌تر می‌کند

۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۹۹۲۲۷۷ سرخط اخبار

سفارت روسیه در ایالات متحده تاکید کرد، اظهارات ساختگی مقام‌های عالی‌رتبه آمریکایی از جمله سخنان اخیر در مورد وضعیت در سوریه و لیبی، صرفا روابط میان مسکو و واشنگتن را وخیم‌تر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما متوجه اظهارات ضد روسی دیگری از جانب دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا شدیم که ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ در موسسه هادسون عنوان شدند.»

در این بیانیه آمده است: «این بار او مدعی شد که کشور ما به دمشق برای "اجرای قتل‌عام" کمک می‌کند و همچنین قصد دارد تا یک پایگاه نظامی در لیبی ایجاد کند! مایه تاسف است. اشاعه سخنان جعلی این مقام دولتی عالی‌رتبه بیش از پیش روابط روسیه – آمریکا را خراب می‌کند.»

اظهارات دیوید شنکر در بحبوحه درخواست اخیر او از روسیه مبنی بر خروج از خاورمیانه به دلیل آنچه "نقش مخرب" مسکو در این منطقه خواند، مطرح می‌شود.

سفارت روسیه همچنین به دولت آمریکا یادآور شد که ایالات متحده آمریکا به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارد.

یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت، درخواست شنکر از روسیه برای خروج از خاورمیانه بی‌کفایتی او را فاش می‌کند و نشان‌دهنده تنزل استانداردهای حرفه‌ای در وزارت خارجه آمریکاست.

روسیه بنا به درخواست دولت دمشق به تلاش‌های سوریه در مبارزه با تروریسم کمک کرده و در احیای این کشور ایفای نقش می‌کند. در همین حال، حضور ایالات متحده آمریکا در سوریه بدون دعوت دولت دمشق و همچنین بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

کلید واژه ها: روسیه سوریه


نظر شما :