شمار افراد کشته و زخمی در انفجار عفرین به ۹۶ نفر رسید

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۷ کد : ۱۹۹۱۰۸۹ سرخط اخبار

در پی انفجار یک تانکر نفت در شهر عفرین در روز گذشته شمار زیادی از غیر نظامیان کشته و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک بسته انفجاری کار گذاشته شده در داخل یک تانکر نفت بعدظهر سه‌شنبه (روز گذشته) در شهر «عفرین» منفجر شد که تلفات جانی بالایی بر جای گذاشت.

«رامی عبدالرحمن» رئیس مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- خبر داد که شمار کشته‌های این انفجار به 46 نفر رسیده است.

عبدالرحمن به خبرگزاری فرانسه گفت که شمار افراد زخمی بر اثر این انفجار به 50 نفر رسیده است و بیشتر افرادی که آسیب دیده یا کشته شده‌اند، غیر نظامی هستند.

وی تأکید کرد که شدت آتش منبعث از انفجار به اندازه‌ای بالا بوده است که باعث سوختن شمار زیادی از اجساد شده است.

از زمان اشغال عفرین توسط نظامیان و تروریست‌های وابسته به ترکیه، این انفجار، مهیب‌ترین انفجاری بوده که بیشترین تلفات را بر جای گذاشته است.

وزارت دفاع ترکیه هم با انتشار بیانیه‌ای، یگانهای مدافع خلق کُرد را عامل «هدف قرار دادن غیر نظامیان بی‌گناه در عفرین» معرفی کرد.

ترکیه به همراه تروریستهای وابسته به خود از مارس 2018 عفرین را به اشغال خود درآوردند. این منطقه، غالبا کُرد هستند.

ترکیه در قالب چند عملیات و به بهانه مبارزه با خطر احتمالی شبه‌نظامیان کُرد، بخشهای زیادی از شمال سوریه را در اشغال خود دارد.

کلید واژه ها: عفرین سوریه


( ۱ )

نظر شما :

سام ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۲
حالا اردوغان تروریست نگران مردم عفرین شده خودش که هنگام حمله به عفرین بیمارستان عفربن رو هم بمب باران کرد کوردی اونجا نیست کوردا از اونجا رفتن و خانواده شورشیان خانه های انها را غصب کردند عفرین قبرستان نیروهای ترکیه و شورشیان مورد حمایتش خواهد شد
خسرو ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۱
انگارگزارش را خبرگزاری پ ک ک داده است ، شمار زیادی غیر نظامی کشته شدند ، این چه نوع بی خیالی و بی رحمی است ، ترور در هرحال محگوم هست