سفیر چین در بیروت: اتهام‌زنی به پکن درباره کرونا بر همکاری بین‌المللی أثر منفی دارد

۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۵ کد : ۱۹۹۰۵۱۹ سرخط اخبار

سفیر چین در لبنان اتهامات به پکن درباره ویروس کرونا را رد کرد و از تأثیر منفی این اتهام‌زنی‌ها بر روند همکاری بین‌المللی برای مقابله با این ویروس سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وانگ کی جیان» سفیر چین در لبنان اعلام کرد، اتهام‌زنی‌ها باطل و نادرست به کشورش بر همکاری بین‌المللی برای مقابله با کرونا تأثیر منفی دارد و پکن به ارائه کمک به آمریکا برای مقابله با کرونا ادامه خواهد داد.

وی در گفت‌وگویی با برنامه «المشهدیه» شبکه «المیادین»، این موضوع که احتمالا چین اطلاعاتی درباره ویروس کرونا را از جامعه بین‌الملل مخفی کرده، تکذیب کرد.

کی جیان سپس گفت، برخی تئوری‌ها درباره «برخورد اجتناب ناپذیر میان چین و غرب به دلیل آنکه پکن سیاست‌های مختلفی را از نمونه استعمار غربی اتخاذ کرده» اهمیت آنچنانی ندارند و تجربه ثابت کرده همکاری میان طرفین اگر بر پایه احترام متقابل باشد، مفید است.

وی درباره وضعیت کنونی ویروس کرونا در چین گفت: این ویروس به کنترل درآمده و توانسته‌ایم انتقال محلی آن را متوقف کنیم اما خطر شیوع دوباره آن با ورود تعداد زیادی از خارج وجود دارد.

کی جیان به پیشرفت چین در چهل سال اخیر پرداخت و تصریح کرد: پیشرفت ما به حساب ملت‌ها و کشورهای دیگر نبوده بلکه به خاطر رشد نقش مسالمت‌آمیز  به سمت موازنه و دموکراسی در جهان بوده است.

وی تأکید کرد: رشد ما مسالمت‌آمیز بوده و با نمونه استعمار غربی متفاوت است زیرا رشد چین بر پایه تولید بوده نه تهاجم.

کلید واژه ها: چین کرونا لبنان


( ۱ )

نظر شما :