آمریکا مسافران اروپایی را راه نمی‌دهد!

۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۳ کد : ۱۹۹۰۱۳۹ سرخط اخبار

ممنوعیت جدید ایالات متحده برای ورود مسافران خارجی با سابقه سفر به اروپا فشار مضاعفی را بر ایرلاین و فرودگاه های اروپایی وارد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران فعال در صنعت هوانوردی به تازگی برآورد و اعلام کرده اند که ممنوعیت جدید ایالات متحده برای ورود اتباع خارجی در صورتی که طی هفته‌های گذشته سابقه سفر به اروپا و مناطق درگیر کرونا را داشته اند، فشار مضاعفی را به شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه های اروپایی وارد خواهد کرد.

همزمان با همه گیر شدن ویروس خطرناک کرونا در جهان، ایالات متحده آمریکا با وضع قانون جدیدی از ورود مسافران و اتباع خارجی که سابقه سفر به کشورهای اروپایی و مناطق درگیر کرونا را داشته‌اند، جلوگیری به عمل خواهد آورد تا بدین ترتیب مانع انتقال و انتشار بیشتر این ویروس به داخل مرزهای این کشور پهناور شود.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته تحلیلگران فعال در صنعت هوانوردی،  این محدودیت ۳۰ روزه که شامل تمامی کشورهای اروپایی به جز بریتانیا می شود، قادر خواهد بود در فرودگاه های اروپایی هرج و مرج بی سابقه ای را ایجاد کند و بیش از پیش به صنعت هوانوردی و گردشگری اروپا و ایالات متحده آسیب وارد کند.

این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از لزوم وضع این قانون و محدودیت جدید سخن گفته و خاطرنشان کرده که کشورش در مقابله با ویروس کرونا وارد یک مرحله حساس و بحرانی شده است.

گفته می شود این قانون جدید، بر روی بیش از سه هزار پرواز که روزانه بین شهرهای مختلف کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا تاثیر منفی بگذارد.  

هم زمان با اعلام این محدودیت ۳۰ روزه، سهام بسیاری از شرکت های هواپیمایی آمریکایی و اروپایی سقوط بی سابقه ای را تجربه کرد.  

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده تاکنون بالغ بر یک هزار و دویست و هشتاد و یک نفر  درگیر و آلوده شده‌اند و تاکنون جان ۳۷ نفر نیز توسط این ویروس گرفته شده است.

کلید واژه ها: امریکا و اروپا ویروس کرونا


( ۲ )

نظر شما :