ترامپ، مدیر جدید اطلاعات ملی آمریکا را معرفی کرد

۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۹۸۹۹۰۰ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی توییتری، نماینده جمهوری‌خواه کنگره را نامزد پست مدیریت سازمان اطلاعات ملی آمریکا معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «جان راتکلیف» نماینده جمهوری‌خواه کنگره را نامزد پست مدیریت سازمان اطلاعات ملی آمریکا معرفی کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود با اعلام نامزدی راتکلیف بعنوان مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا (DNI) نوشت: «من خرسندم که نامزدی راتکلیف (نماینده کنگره جان راتکلیف) برای احراز پست مدیر اطلاعات ملی (DNI) را اعلام کند. این فرایند می‌توانست زودتر تمام شود اما جان می‌خواست تا زمان نهایی شدن گزارش بازرس کل صبر کند. جان یک فرد برجسته با استعدادی بزرگ است!»

رئیس‌جمهور آمریکا روز اول اسفندماه، با انتشار توییتی خبر داد که ر«یچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان را بعنوان سرپرست اطلاعات ملی آمریکا منصوب کرد.

دونالد ترامپ، در ژوئیه ۲۰۱۹، «دن کوتس» مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا را برکنار کرد و طبق روال معمول با انتشار یک پیام توییتری اعلام کرد که کوتس در آگوست ۲۰۱۹ از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد و در همان زمان نیز اعلام کرد که راتکلیف نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در کنگره، جایگزین وی خواهد شد.

بنا به گزارش بی بی سی، کوتس و ترامپ در مسائل مختلف سیاست خارجی از جمله روسیه، ایران و کره شمالی اختلاف نظر داشتند و ترامپ بارها ارزیابی‌های وی را زیر سؤال برده بود.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ


نظر شما :